مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد :

طرح گلستان خوانی طرح اعتقادی است نه اداری

۱۳۹۴/۰۹/۰۵ - ۱۴:۳۰:۴۴
کد خبر: ۳۴۳۹۳۹
مدیر کل آموزش و پرورش فارس بااشاره به اینکه اگر بخواهیم طرح گلستان خوانی در مدارس فارس فراگیر شود گفت: مدارس گلستان خوانی را قبل از اینکه به عنوان یک سیستم اداری نگاه کنند ، امری اعتقادی بدانند.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حمید رضا آذری در آئین افتتاحیه در نخستین کارگاه آموزشی مدرسان طرح استانی گلستان خوانی در تالار اجتماعات مجتمع آموزشی احسان شیرازدر خصوص علل اجرای این طرح در مدارس گفت: مدت هاست که به این نتیجه رسیدیم که آن طور که باید و شاید برای نسل بعد از انقلاب در زمینه توجه به آثار فاخری همچون گلستان سعدی که هویت ملی ما به آن وابسته است عملی انجام نداده ایم.

وی افزود: امروز خوب یاد دادن فارسی  به منزله خوب فهمیدن سایر دروس هم هست  و متاسفانه بسیاری از معلمان درس ادبیات فارسی  از پس این درس و تفهیم آن به نسل جوان بر نمی آیند.

 مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان به مدت 12 سال در آموزش و پرورش و کلاس های درس و مدرسه حضور دارند و در این سال ها باید با سرمایه های کشور، هویت و فرهنگ آن آشنا شوند.

آذری افزود:بنا بر این ،باید گلستان خوانی را هم به دانش آموزان بشناسانیم و هم خانواده ها و قبل از این که به این درس به عنوان یک سیستم نگاه کنیم، یک امر اعتقادی بدانیم .

وی خطاب به معلمان گفت: معلمان باید  در این راه از خود  ابتکار به خرج دهند و غیر از امتحانات نهایی ،بخشی از نمره درس ادبیات فارسی  را به گلستان اختصاص دهند و بدانند که تخلف نکرده و به بیراهه نرفته اند.

 مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین خطاب به خانواده ها گفت:  خانواده ها نیز باید در آموختن زبان فارسی و گلستان خوانی اهتمام داشته باشند و کاش به اندازه شوق آموختن انگلیسی به فرزندان ،گلستان خوانی و فارسی نیز می آموختند.

آذری عنوان کرد: برترین های مرحله استانی جشنواره گلستان خوانی فارس که در اردیبهشت ماه سال آینده در شیراز برگزار می شود تقدیر ویژه می شوند

وی خاطر نشان می شود:بیش از هفت هزارو سیصد معلم دوره ابتدایی و یکصدو هفتاد هزار دانش آموز سراسر استان در طرح گلستان خوانی شرکت خواهند کرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز