مدیر گروه گردشگری دانشگاه مون‌پلیه فرانسه:

وجود امنیت در ایران فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است

۱۳۹۴/۰۹/۰۶ - ۱۹:۵۱:۳۶
کد خبر: ۳۴۴۲۱۵
وجود امنیت در ایران فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است
مدیر گروه گردشگری دانشگاه مون‌پلیه فرانسه با بیان اینکه وجود امنیت در ایران فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است، گفت: در بین کشورهای منطقه، ایران این فرصت را داراست که با استفاده از الگوهای گردشگری متفاوت در مناطق مختلف این صنعت را گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مدیر گروه گردشگری دانشگاه مون‌پلیه فرانسه با بیان اینکه وجود امنیت در ایران فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است، گفت: در بین کشورهای منطقه، ایران این فرصت را داراست که با استفاده از الگوهای گردشگری متفاوت در مناطق مختلف این صنعت را گسترش دهد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، دومینیک کروزه در دیدار با شهردار اصفهان با اشاره به اصول چهارگانه‌ای که می‌تواند به گردشگری ایران و اصفهان کمک کند، اظهار کرد: نخستین اصل این است که گردشگری باید انسان‌‌محور باشد و انسان پیش از هر چیزی در گردشگری مورد توجه ویژه قرار گیرد و فراموش نشود.

وی با اشاره به اصل دوم مبنی بر اینکه گردشگری یک صنعت جامع و فراگیر است، افزود: گردشگری باید تمام جوانب را در شهر در نظر بگیرد و تنها به توسعه راه‌ها و فضای گردشگری توجه نکند بلکه باید بر روی مناسبات انسانی نیز کار کند و در حقیقت توسعه باید توسعه همه جانبه شهر باشد و تنها برای گردشگران نباشد.

مدیر گروه گردشگری دانشگاه مون‌پلیه فرانسه به اصل سوم اشاره کرد و ادامه داد: گردشگردی باید به ‌ویژگی‌های منطقه‌ای و بومی نیز توجه جدی کند، ما باید بدانیم که گردشگری در اصفهان یک فرآیند و معنا و در تهران و مشهد یک فرآیند و معنای دیگری دارد در غیر این صورت در گردشگری محکوم به شکست خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اصل چهارم مبنی بر این است که در گردشگری آینده باید به گردشگری مردم عادی نیز توجه کنیم، تصریح کرد: تاکنون گردشگری، گردشگری VIP محور بوده و تنها به افرادی که دارای قدرت مالی هستند توجه شده است، این در حالی است که 90 درصد مردم، مردم عادی هستند و علاقه دارند که از تجربه سایر کشورها بیشتر استفاده کنند.

گردشگری موتور احیای مراکز شهری است

کروزه در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: با توجه به اینکه برای نخستین بار است که به اصفهان سفر می‌کنم اما این شهر در تنوع میراث فرهنگی و طبیعی منطقه جذاب گردشگری است.

وی بر محور توسعه گردشگری در روستاها تاکید و عنوان کرد: لازم است در ایران صنایع جایگزین و تکمیلی ایجاد شود تا به هر قیمتی روستاها باقی بمانند.

مدیر گروه گردشگری دانشگاه مون ‌پلیه فرانسه تاکید کرد: گردشگری موتور احیای مراکز شهری است به طوری که توسعه پایدار را به همراه دارد.

وی در پایان وجود امنیت در ایران را فرصتی خوب برای جذب گردشگر دانست و اضافه کرد: در بین کشورهای منطقه، ایران این فرصت را داراست که با استفاده از الگوهای گردشگری متفاوت در مناطق مختلف این صنعت را روز به روز گسترش دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز