استاندار لرستان

با درایت دولت تدبیر وامید ،ایران‌هراسی از بین رفت

۱۳۹۴/۰۹/۱۱ - ۱۲:۴۶:۳۷
کد خبر: ۳۴۵۸۲۴
با درایت دولت تدبیر وامید ،ایران‌هراسی از بین رفت
استاندار لرستان گفت خوشبختانه شرایط ایران‌هراسی از بین رفت و ما توانستیم جایگاه خود را در خارج از کشور پیدا کنیم.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،هوشنگ بازوند در جلسه هم‌اندیشی بانوان فرهیخته لرستان که با حضور اشرف بروجردی معاون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور در سالن جلسات استانداری لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: امسال سال همدلی و همزبانی است که سیاست‌های دولت به‌خوبی در حال اجرا است.

استاندار لرستان با اشاره به وعده‌های رئیس‌جمهور به مردم افزود: شاهد تحقق وعده‌های داده شده آقای روحانی به مردم هستیم و مطابق با آن سخن‌ها عملکردها نیز در حال شکل‌گیری هستند.

وی با بیان اینکه سیاست خارجه کشور در لبه پرتگاه قرارگرفته بود، گفت: یک چنگال خون‌آلود گلوی اقتصادی کشور را فشار می‌داد که با موفقیت تیم هسته‌ای یکی از شعارهای رئیس‌جمهور تحقق یافت.

این مسئول با تأکید به اینکه زبان تحریم و تهدید به زبان تکریم تبدیل شد، تصریح کرد: پرونده هسته‌ای موفقیت بزرگی بود که در سایه حمایت مقام معظم رهبری از سیاست‌های دولت و همچنین ایستادگی مردم در برابر تحریم‌ها محقق شد.

بازوند اصلی‌ترین هدف سیاست خارجه دولت را خارج کردن پرونده ایران را از شورای امنیت دانست و بیان کرد: پرونده هسته‌ای 12 سال طول کشید و کشور درگیر آن بود و مردم متحمل سختی‌های فراوانی شدند.

استاندار لرستان ادامه داد: حدود 22 ماه نیز پرونده هسته‌ای در دولت اصلاحات نیز وجود داشت که نتایجی را در پیش گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توافق در پاریس و تهران اشاره کرد و گفت: در طی توافق در تهران سه کشور در جهت ارسال نشدن پرونده ایران به شورای امنیت حمایت خود را از ایران اعلام کردند.

بازوند با اشاره به شش قطع‌نامه‌های صادرشده علیه ایران و روند کاهش صادرات بشکه‌های نفتی با توجه به اینکه اقتصاد کشور بر صادرات نفتی متکی بود، افزود: اولین سیاست دولت یازدهم شکستن تحریم‌های ایران‌هراسی بود.

استاندار لرستان یادآور شد: خوشبختانه شرایط ایران‌هراسی از بین رفت و ما توانستیم جایگاه خود را در خارج از کشور پیدا کنیم.

وی مطرح کرد: در ادامه این روند خیلی از فشار قطع‌نامه‌ها کم شد و ثابت شد که حل این گونه مشکلات از طرق دیپلماسی امکان‌پذیر است.

این مسئول گفت: اولین کشوری بودیم که از طریق دیپلماسی و گفت‌وگو که در تمدن، ریشه و هویت ایران است، توانستیم از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد بدون جنگ خارج شویم.

بازوند نوع اقدام دولت یازدهم را یک پیروزی بر جنگ دانست و نه یک پیروزی در جنگ و بیان کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید این اقدام بزرگ را انجام داد.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: با وجود همه فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها دولت به رونق اقتصادی و توجه به مناطق محروم نگاه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: در بحث اقتصادی دولت با مشکلات و آوارهای شدید روبه‌رو بود و با کارخانه‌های تعطیل فراوانی در کشور وجود داشت.

این مسئول مطرح کرد: دولت در جهت احیای آن‌ها با وجود هزینه بسیار سنگین هیچ‌وقت کوتاهی و درنگ نکرد و توانست رسالت خود را در بحث اقتصادی حفظ کند.

بازوند در ادامه سخنان خود درآمد مردم استان لرستان را 48 درصد میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: این آمار به این معنا است که حدود 52 درصد از افراد استان بیکار و فاقد شغل هستند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه خروجی این بیکاری ایجاد ناهنجاری‌ها در جامعه است، افزود: ممکن است اقداماتی صورت بگیرد که گاهی در آینده زخمی به پیکر جامعه وارد کند و جبران آن کار بسیار سختی است.

وی سرمایه‌گذاری را تنها راه‌حل برای افزایش سرانه درآمدی مردم لرستان دانست و تأکید کرد: توان دولت پاسخ‌گوی این همه نیاز نیست، پس به طور حتم به سرمایه‌گذاری غیردولتی نیاز است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه باید از سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی حمایت شود، گفت: برای تقویت سرانه درآمدی مردم استان باید چهار هزار میلیارد تومان در یک برنامه پنج‌ ساله در استان سرمایه‌گذاری شود تا سرانه درآمدی مردم به میانگین بیکاری کشور برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز