مدیر کل گمرکات استان:

افزایش ۳۷ درصدی درآمد گمرکات استان مرکزی

۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۱۵:۴۵:۱۷
کد خبر: ۳۴۷۷۳۸
افزایش ۳۷ درصدی درآمد گمرکات استان مرکزی
در آمدهای ملی و استانی گمرکات استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان مرکزی، مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت: این ارگان از ابتدای امسال  تا کنون 337 میلیارد و 449 میلیون و 948 هزار در آمد ملی و استانی کسب کرد.
میر اشرفی افزود: همچنین گمرکات در این مدت 386 میلیارد و 215 میلیون و 913 هزار ریال درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.
وی گفت: 412 هزار و 425 تن انواع کالا به ارزش 422 میلیون و 220 هزار و 657 دلار از ابتدای سالجاری تاکنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه از لحاظ وزنی و ارزش به ترتیب پنج درصد افزایش و شش 6 درصد کاهش داشته است.
میراشرفی، کاهش قیمت نفت و فرآورده های نفتی را از مهمترین عوامل کاهش ارزش صادرات استان عنوان کرد.
وی گفت: کالاهای صادراتی به 40 کشور جهان ارسال شده و 57 هزار و 419 تن انواع کالا به ارزش 132 میلیون و 69 هزار و 132 دلار هم از کشورهای اتریش، آذربایجان، اوکراین، ترکیه، اسپانیا، دانمارک، یونان، مالزی و فرانسه به استان وارد شده است.
وی افزود : واردات کالا به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش یافته است.
در آمد ملی در کمرگات شامل حقوق ورودی کالاها و در آمد استانی شامل مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی به گمرکات است که سه درصدآن به شهرداری و9 درصد آن به سازمان مالیاتی ارائه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز