با پیشنهاد استاندار؛

البرز "پایلوت اقتصاد دانش بنیان" می شود

۱۳۹۴/۰۹/۲۰ - ۰۷:۵۲:۲۹
کد خبر: ۳۴۸۳۰۳
البرز پایلوت اقتصاد دانش بنیان می شود
امروز دولت به دنبال واگذاری امور غیرحاکمیتی به مردم است و رئیس جمهوری به وعده های قبل از انتخابات خود عمل کرده بطوری که شاهد رشد 300 درصدی سازمان های مردم نهاد هستیم.

 استاندار البرز با تأکید بر ضرورت تداوم در توجه به امر تحقیق و پژوهش گفت:برنامه های هفته پژوهش و فناوری در دبیرخانه دائمی پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، آیین اختتامیه دومین نمایشگاه پژوهش و فناوری البرز با حضور خسرو پیری مشاور وزیرعلوم، تحقیقات و فن و فناوری کشور، سیدحمیدطهائی استاندارالبرز و جمعی از مدیران و پژوهشگران در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد.

سیدحمیدطهائی در این آیین با قدردانی از انگیزه و تلاش مجموعه عوامل و دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه علمی در استان و بازدید 7 ساعته خود در آیین افتتاحیه اظهار داشت: محققان و پژوهشگران ماحصل سالها پژوهش، تحقیق و فکر و ایده های ذهنی خود را در این نمایشگاه عرضه داشتند و ساعتها بازدید از تک تک غرفه های این رویداد علمی هم کم بود.

وی با اشاره به سبقه استقرار دانشگاه های مادر کشور در استان البرز افزود: هر چند استانهای سرآمدی در حوزه پژوهش کم نیستند، این پیشنهاد ارائه شده که البرز "پایلوت اقتصاد دانش بنیان" در کشور باشد.

طهائی با نقل مضمون از سوی معاون وزیرجهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 9 مرکز علمی و تحقیقاتی ملی در این استان مستقر است و همین امر نیز پتانسیل تبدیل این استان به قطب علم و فناوری را تقویت می کند.

استاندار البرز تأسیس دبیرخانه دائمی هفته پژوهش در استان البرز را گامی در جهت تداوم این رویداد علمی قلمداد کرد و عملکرد دومین دوره از این نمایشگاه را مثبت قلمداد کرد.

طهائی در محور دیگری از سخنان خود گفت: اعلام آمادگی رئیس جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف برای پذیرش نقدهای منصفانه بیانگر آن است که دولت خود را از مردم می داند.

وی با اشاره به تاریخچه پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم با رهبری حکیمانه بنیانگذارجمهوری اسلامی انقلاب کردند و خیل عظیمی از اندیشمندان و متفکران به کمک نظام اسلامی شتافتند.

طهائی گفت: امروز دولت به دنبال واگذاری امور غیرحاکمیتی به مردم است و رئیس جمهوری به وعده های قبل از انتخابات خود عمل کرده بطوری که شاهد رشد 300 درصدی سازمان های مردم نهاد هستیم.

استاندارالبرز اضافه کرد: حضور احزاب و گروه های سیاسی مختلف فضای سیاسی پر نشاطی را برای انتخابات پیش رو فراهم آورده تا زمینه مشارکتی دیگر در عرصه تصمیم گیری کشور فراهم شود .

وی درادامه به بحث ظرفیت های پژوهشی در البرز پرداخت و افزود: برگزاری برنامه های هفته پژوهش برای رفع تکلیف صورت نگرفته بلکه تمام گروه هایی که دراین زمینه فعالیت داشتند با علاقه تمام از دانش آموزان تا پژوهشگران به عرضه ایده های خود پرداختند.

طهایی گفت: نمایشگاه پژوهش استان البرز حاصل فکرها و ایده هایی بوده که زمینه را برای رشد و توسعه هرچه بیشتر این استان فراهم خواهد کرد .

استاندار البرز خاطرنشان کرد: سفر مسئولان کشوری به این استان نیز فرصتی برای ارتباطات هرچه بیشتر با هدف معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های آن است که دراین زمینه مدیران البرز نیز تلاش های خوبی را آغاز کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد آن هستیم که در بحث الکترونیک شیراز حرف اول را می زند و تهران و اصفهان نیز کارایی خوبی را داشته اند بنابراین البرز تازه در مسیر توسعه قرار گرفته و باید هرچه بیشتر ظرفیت های آن را معرفی کرد .

استاندار البرز با اعلام فعالیت 40 شرکت دانش بنیان در استان البرز از این شرکت ها نیز به عنوان ظرفیتی بزرگ یاد کرد و ادامه داد:باید از این پتانسیل استفاده برد تا زمینه رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این استان فراهم شود .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز