ارکستر موسیقی «معاصر پارس» درتالار وحدت می نوازد/هنرنمایی نوازندگان فارس

۱۳۹۴/۰۹/۲۲ - ۰۷:۱۹:۴۶
کد خبر: ۳۴۸۵۲۷
ارکستر موسیقی «معاصر پارس» درتالار وحدت می نوازد/هنرنمایی نوازندگان فارس
ارکستر موسیقی «معاصر پارس» سه شنبه 24 آذر ساعت 30/ 21 در برنامه ای با نام " هشتگاه"با هنرنمایی نوازندگان فارسی خود درتالار وحدت تهران می نوازد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی «معاصر پارس» در گفتگو با خبرنگار برنا فارس اظهار داشت: باعث خوشحالی است که گروهی از شهر هنر خیز شیراز،گونه های متفاوتی از موسیقی ارکسترال را به تالار وحدت تهران که بزرگان موسیقی ایران و جهان سالیان متوالی در آن به زیباترین شکل نواخته اند، می برند و تلاش می کنند تا مفاهیم را به بهترین شکل به ذهن  مخاطب انتقال دهند.

دکتر علی رادمان با ابرازخرسندی از اجرای ارکستر موسیقی «معاصر پارس» درتالار وحدت تهران، گفت:95 درصد نوازندگان ارکستر ساکن خطه فارس هستند که از این سرزمین پرآوازه در "تالار وحدت" به اجرامی پردازند.

این استاد موسیقی دانشگاه ضمن اشاره به عدم حمایت بخش دولتی ازاجرای گروه تصریح کرد: درارکستر موسیقی «معاصر پارس»40 نوازنده با سازهای بین المللی  ایرانی ،الکترونیکی با همراهی آواز  اصیل ایرانی هنرنمایی می کنند.

وی بیان کرد: ارکستر موسیقی «معاصر پارس» در تالار وحدت تهران گزیده ای از دستاوردهای موسیقی معاصر ایران را همراه با اجرای جدیدی از شعر نوی ایران زمین با عنوان «هشتگاه» روایت می کند.

رهبر ارکستر موسیقی «معاصر پارس» افزود:نام برنامه پیش رو هم نام با یکی از قطعات این کنسرت است که  دارای هشت بخش بوده و با تغییر روایت و اجرای شعر نو در مقام های موسیقی ایرانی معرفی شده است.

رادمان ادامه داد: این برنامه که امیر زارع آواز و روزبه رحیمی تک نواز سنتور و سه تار آن را برعهده دارند شامل چهار قطعه ارکسترال، همراه با خواننده و بخش الکترونیک و همچنین یک قطعه با مضمون روایی برای پنج ساز است.

این استاد موسیقی دانشگاه خاطرنشان کرد: برای اجرای در تالار وحدت نوازندگان از تابستان 94 تمرینات خود را آغاز کرده اند و علاوه براجرای تهران جمعه 4 دی ساعت 19 درتالار احسان شیراز  نیز میزبان تماشاگران خواهند بود.

ارکستر معاصر پارس سال ۱۳۹۰ توسط  علی رادمان تاسیس شده و تا کنون5 اجرا داشته است که لوح تصویری  اجراس سال 92 یا نام «کنسرت حکایت تندیس» به زودی منتشر می شود.

علی رادمان آهنگساز و رهبر ارکستر این قطعات، عضو هیات علمی و مدیر دپارتمان موسیقی دانشگاه آزاد شیراز و دارای درجه یک هنری است.

وی تاکنون با فستیوال های بین المللی آهنگسازی مختلفی همکاری داشته و آثاری را اجرا و ضبط کرده است.

در آثار رادمان، تجربیاتی در زمینه چندصدایی موسیقی ایران دیده می شود که از آن جمله می توان به قطعات کویر، افسانه شهر آیینه ها، آرگیومنت و مثنوی اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز