استاندار لرستان:

تجربه برگزارکنندگان انتخابات نشان ازبرگزاری یک انتخابات خوب است

۱۳۹۴/۰۹/۲۲ - ۱۴:۵۷:۳۹
کد خبر: ۳۴۸۹۰۰
تجربه برگزارکنندگان انتخابات نشان ازبرگزاری یک انتخابات خوب است
استاندار لرستان با اشاره به درپیش بودن انتخابات گفت: رأی مردم امانت است و باید به‌درستی انتقال یابد و برای این‌که حق‌الناس بودن را به‌درستی انجام دهیم باید قانون را مبنا قرار دهیم .

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان، یکشنبه،22 آذرماه در جلسه شورای اداری لرستان که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، ضمن امیدواری در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور، گفت: تجربه برگزارکنندگان انتخابات نشان از این دارد که انتخابات خوبی را پیش‌رو داریم.
وی با اشاره به این‌که در رابطه با آسیب‌شناسی‌های مطرح شده با فرمانداران صحبت کرده و نتیجه بخش بوده است، افزود: این آسیب‌ها بر اساس تجارب از انتخابات گذشته بوده است که باید مورد توجه قرار گیردد.
استاندار لرستان بیان کرد: حدود 34 هزار نفر در این دوره از انتخابات شرکت کردند که 22 هزار نفر مجری و12 هزار نفر ناظر صندوق‌های رای هستند.
وی با بیان این‌که افرادی‌که در انتخابات نقش دارند باید بی‌طرف بود و وابسته به جناح خاصی نباشد، عنوان کرد: رای مردم امانت است و باید به‌درستی انتقال یابد و برای این‌که حق‌الناس بودن را به‌درستی انجام دهیم باید قانون را مبنا قرار دهیم و اگر از قانون عبور کنیم مملکت دچار مشکلاتی می‌شود.
بازوند تصریح کرد: دو کار بزرگی که دولت در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری انجام می‌دهد، یکی سیاست‌های خارجی و تواق هسته‌ای بود که حل شد و کار دوم دولت سیاست داخلی  و بحث انتخابات است که مردم با حضور حداکثری مشارکت خوبی را داشته باشند چراکه هر چه مشارکت خوبی را شاهد باشیم به نفع کشور است و ما دستگاه‌ها موظفیم کمک‌های خود را در این رابطه داشته باشیم.
وی بیان کرد: لازم است هم مجریان و هم ناظران انتخابات در  زمینه انتخابات به‌نحو احسن کار کنند و نیروهای خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند.
استاندار لرستان گفت: عدم دخالت در زمینه انتخابات و عدم حمایت از جناح خاصی باید در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد و  دستگاه‌های خدمات‌رسان باید تلاش کنند در روز انتخابات اتفاقی نیفتد.
وی عنوان کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی و پوششی نظارت کنند که کمک‌های انجام شده در شائبه انتخاباتی پیش نیاید و بخش‌داران و فرمانداران  نیز در جلساتی که شائبه انتخاباتی دارند  شرکت نکنند .
بازوند گفت: فرما‌نداران و بخشداران به کسانی‌که بنا دارند خلاف قانون عمل کنند جدی برخورد کنند و باید بتوانند شرایط امنیتی را فراهم کنند و در چارچوب مجوزهای قانونی انجام شود چراکه تاکید همه ما بر مبنای قانون است .
وی تصریح کرد: نکته دیکر تقسیمات کشوری و قومیتی است  و کاندیداها نیز باید شعار عملیاتی بدهند چراکه مطالبه می‌شود و در حوزه مشارکت نیز انتخابات را باید امری ملی بدانیم چرا که امروز در دنیا انتخابات یک امر ملی و دینی است  و روحانیون نیز به مشارکت بیشتر مردم تاکید دارند.
استاندار لرستان با بیان این‌که برای حضور صد در صدی مردم رسانه‌ها و مطبوعات نیز باید نقش‌آفرینی کنند، گفت: اعتماد‌سازی به  افکار عمومی نیز باید انجام شود و در حوزه سلامت انتخابات نیز اگر به‌دنبال سلامت انتخابات هستیم در این حوزه باید قانون را ملاک قرار دهیم و اصل بی‌طرفی نیز انجام شود.
وی با اشاره به این‌که در حوزه امنیت انتظار داریم کانون‌های چالش‌زا را شناسایی کنیم، بیان کرد: رصد فضاهای اجتماعی نیز باید مد نظر باشد و در بحث رقابت نیز رهنمودهای مقام معظم رهبری را مدنطر قرار دهیم و توجیه کاندیداها نیز باید انجام شود تا بر علیه یک دیگر صحبت نکنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز