به عنوان چهارمین کشور دنیا؛

ایران به جمع تولید کنندگان دستگاه HOT TAP پیوست

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۱۰:۵۹:۰۲
کد خبر: ۳۵۰۹۶۳
ایران به جمع تولید کنندگان دستگاه HOT TAP پیوست
دینی میزان سرمایه گزاری انجام شده برای این دستگاه را 1900 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: قیمت نمونه خارجی این دستگاه 140 هزار یورو است.

همزمان با هفته پژوهش و در مراسمی که به منظور قدردانی از پژوهشگران شرکت گاز استان آذربایجان شرقی برگزار گردیده بود برای اولین بار در کشور از دستگاه hot tap در سایز های 4 تا 12اینچ رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در این آئین که با حضور اساتید دانشگاه های استان برگزار شد مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی ضمن تبریک هفته پژوهش، گفت: این دستگاه  طی یک پروژه پژوهشی با همکاری جهاد دانشگاهی استان تعریف و نسبت به ساخت آن اقدام شد که امروز شاهد رونمایی از این دستگاه هستیم.
ولی اله دینی، نحوه ساخت این دستگاه را به روش مهندسی معکوس اعلام کرد و افزود: با ساخت این دستگاه انحصارتکنولوژی تولید آن که در اختیار آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی بود، شکسته شد و ایران با تولید انبوه به جمع تولید کنندگان دستگاه hot tap به عنوان چهارمین کشور سازنده این دستگاه پیوست.
وی میزان سرمایه گزاری انجام شده این دستگاه را 1900 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: قیمت نمونه خارجی این دستگاه 140 هزار یورو می باشد که  با برنامه ریزی مناسب برای توسعه فناوری و تجاری سازی، قابلیت تولید انبوه و صادرات این دستگاه در سایز های مختلف وجود دارد که این امر نه تنها موجب جلوگیری خروج ارز از کشور می شود، بلکه ارزآوری نیز دارد.
دینی، پایه های اقصاد مقاومتی را اقتصاد پژوهش دانش بنیان عنوان کرد و افزود: از فرصت هایی که در حوزه دانش و فناوری ایجاد می شود باید نهایت استفاده را کرد تا به حدی از دانش برسیم که تولید کننده و صادر کننده تجهیزات بوده و بخشی از ارز کشور از قبال تولید دانش بدست خواهد آمد.
وی ارتباط صنعت و دانشگاه را ناکافی دانست و اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا صنعت و دانشگاه شریک هم باشند و در چنین فضایی علم و دانش در کنار صنعت موجبات هم افزایی هدفمند را فراهم می نماید.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به موضوع پژوهش بهاء بدهیم و پایه های اقتصاد دانش بنیان را تقویت نماییم.
لازم به ذکر است: دستگاه hot tap برای انشعاب گیری از خطوط گازدار بدون قطع گاز در سایزهای مورد استفاده قرار می گیرد که این امر موجب جلوگیری از اتلاف، هدررفت گاز و قطع گاز مشترکین می شود.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز