رییس هییت کشتی پلدختر در گفت وگو با برنا:

واگذاری سالن کشتی پلدختربه بخش خصوصی ورزش کشتی این شهرستان را نابودمی کند

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۱۵:۰۷:۱۵
کد خبر: ۳۵۱۱۲۳
واگذاری سالن کشتی پلدختربه بخش خصوصی ورزش کشتی این شهرستان را نابودمی کند
واگذاری خانه کشتی شهرستان پلدختر به بخش خصوصی این ورزش قدیمی ومستعد را دراین شهرستان نابود می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،واگذاری  خانه کشتی شهرستان پلدختر به بخش خصوصی این ورزش قدیمی ومستعد را دراین شهرستان نابود می کند.

حسین بخشیوند( عیدی نژاد) رییس هییت کشتی شهرستان پلدختر با بیان این سخن واشاره به اینکه  ورزش کشتی در پلدخترقدمت دارد به خبرنگار برنا گفت: پس از چندین سال  پلدختر صاحب خانه کشتی شدولیکن الان می خواهند با واگذار کردن این سالن به بخش خصوصی به استعدادمردم پلدختردراین ورزش تاریخی ضربه بزنند.

وی با اشاره به اینکه کشتی ورزش اول شهرستان پلدختر است، بیان کرد: همین الان کشتی پلدختر چهارقهرمان عضو تیم ملی دررده های مختلف پایه وبزرگسال به نامهای محمد محرابی ، محمد دانیالی ، محمد کرمی در رده پایه وفرشاد بلفکه را در بزرگسالان دارد که به باور کارشناسان کشتی ازآیندگان کشتی کشورهستند.

رییس هییت کشتی پلدختر با بیان اینکه به مزایده گذاشتن سالن کشتی پلدختر به بخش خصوصی استعداد کشی در این رشته است  تصریح کرد: این قانون واگذاری باید در جاهایی صورت بگیرد که توسعه یافته بوده ومردمش از رفاه برخوردار باشند ولیکن ما منطقه محروم هستیم ونوآموزان کشتی واکثریت این کشتی گیران از خانواده های کم بضاعت پلدختری هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه  در صورت این واگذاری بچه ها نمی توانند هزینه بخش خصوصی را فراهم کنند،ادامه داد: با این واگذاری تمامی این کشتی گیران درارائه شهریه ماهانه دچار مشکل شده و از ادامه فعالیت ورزشی ناامید خواهند شد.

بخشیوند اضافه کرد:این سالن قبلابه مدت دوسال دراختیار هییت تنیس روی میز بود ولی با توجه به پیگیری های مکرر در طی چند سال توسط روسای پیشین هییت کشتی وهمینطوراینجانب، سرانجام موفق شدیم آن را به خانه کشتی پلدخترتبدیل کنیم تا بتوانیم براصالت وغرور مردم پلدختر دررشته اول وقدیمی شهرشان یعنی کشتی صحه بگذاریم وبهتر برروی کشتی گیران کار کنیم .

رییس هییت کشتی پلدختر با بیان اینکه خانه کشتی پلدخترزینت ورزش شهرستان است که امسال در هفته دولت  توسط استاندارلرستان جناب هوشنگ بازوندافتتاح شد ،عنوان کرد: این سالن ازافتخارات دولت تدبیر وامید جناب روحانی در جهت توسعه شهرستان پلدختر است ولی الان هم نواقصی داردکه جناب استاندار در روز افتتاح قول داده بودند که این نواقص را برطرف کنند ولی نه تنها این نواقص برطرف نشده است بلکه می خواهند با واگذاری آن به بخش خصوصی  ورزش کشتی را هم به طور کامل نابود کنند.

حسین بخشیوند ادامه داد: با توجه به پیشرفتهای درخشان کشتی پلدختر در طی این سه چهار سال ،لازم است که خانه کشتی پلدختر همچنان در اختیار هییت کشتی قرار بگیرد تا استعدادهای مردم پلدختر در این رشته ورزشی مهم به طور کامل شکوفا شود.

رییس هییت کشتی پلدختربا اشاره به محرومیت وفقرخانواده های پلدختری ،افزود: ازمسئولین شهرستان ازجمله فرماندار محترم می خواهیم که  جلوی این واگذاری را حتماً بگیرندزیرا کشتی گیران پلدختری بخصوص نوآموزان وکشتی گیران رده های پایه از خانواده های کم بضاعت هستند وتوان ارائه هزینه های این ورزش را برای بخش خصوصی ندارند.

بخشیوند گفت: حتی الان هم که این سالن به خود هییت تعلق دارد بسیاری از این کشتی گیران دچار مشکل پرداخت شهریه 15هزارتومان هستندودرآمد ماهیانه ما کمتراز 700 هزار تومان می باشدکه از این مبلغ 200 هزار تومان بابت نظافت به سرایدارومابقی شهریه برای اعزام تیم های مختلف به مسابقات وهمینطورهزینه پرداخت آب وبرق وگازصرف می شودکه تازه جواب گو هم نیست وکم می آوریم.

وی ادامه داد: به هنگام کمبود بودجه مالی مجبورم از هزینه شخصی خودم یا اندک خیرین سطح شهرمابقی رافراهم کنم .

بخشیوند با بیان اینکه الان سالن فرسوده قدیمی را از دست داده ایم و این سالن وخانه کشتی را هم به بخش خصوصی می خواهند واگذار کنند، تصریح کرد: تازه گی ها بخشی از سالن راهم به هییت تنیس روی میز اختصاص داده اندکه فضای سالن هم برای ما مشکل ساز است وهم برای بچه های تنیس روی میز آزاردهنده است.

وی افزود: البته الان مدیر کل اداره ورزش وجوانان استان جناب عزیز پوربا دستورشخصی خودشان این قضیه واگذاری را به تعلیق درآورده است ولیکن لازم است که برای همیشه خانه کشتی در اختیار هییت کشتی باشدتا دیگراسترس روحیه کشتی گیران را تضعیف نکند.

رییس هییت کشتی پلدختر با تاکید بر اینکه کشتی پلدختر رشد چشم گیری داشته است ،گفت: تمامی کارشناسان کشتی کشور از جمله استاد محمد بنا مربی نامدار کشتی آینده خوبی برای کشتی گیران پلدختری قائل هستند ومجله تخصصی کشتی کشوردر شماره آینده دو صحفه کامل را به رشد کشتی در پلدختر اختصاص داده است وجناب رسول خادم رییس فدراسیون هم با اهدا لوح تقدیر از هییت کشتی پلدختر تقدیرکرده است .

حسین بخشیوند در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به  رشد وپیشرفت کشتی پلدختر، مسئولین با حمایت از هییت کشتی این شهرستان از واگذاری خانه کشتی به بخش خصوصی جلوگیری کننددرغیراین صورت مدیریت ورزش استان ومسئولان پلدختربایدخودرابرای نابودی استعدادفرزندان این دیاردرورزش کشتی آماده کنند.

گفت وگو : رضا جودکی نژاد خبرنگار برنا

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز