جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان:

برخورد با بدحجابی باید ارشادی باشد و نه قهری

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۱۱:۰۷:۵۹
کد خبر: ۳۵۲۲۳۷
برخورد با بدحجابی باید ارشادی باشد و نه قهری
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: معضل بدحجابی، فرهنگ، اعتقادات، خانواده و تمام باورهای ما را مورد هدف قرار داده است و ما معتقدیم برخورد با این آسیب اجتماعی باید ارشادی باشد و نه صرفا قهری.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ "ناصر فرشید" حجاب را ضامن بقای جامعه اسلامی دانست و گفت: ترویج حجاب باعث حضور بیشتر زنان در جامعه و افزایش سلامت روحی و روانی اقشار مختلف می شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان،حجاب را مصونیت و عامل ارتقا شخصیت افراد خواند و افزود: حفظ حجاب نه تنها محدودیت ایجاد نخواهد کرد بلکه باعث رشد و تعالی جامعه خواهد شد.

سرهنگ فرشید استفاده از پتانسیل مدارس، دانشگاه ها، مساجد و شبکه های مجازی برای ترویج حجاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: فارغ از مسائل شرعی و دینی که به کرات شنیده شده مولفه حجاب از توجیهات و ادله منطقی و عقلانی قوی برخوردار است و در طول تاریخ نیز جوامع زیادی ضرورت عمل  آن را دریافته اند.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی فرد بی حجاب بیشتر در معرض آسیب ها و نگاه های گزنده قرار می گیرد و ما باید ابعاد مختلف این مساله را برای جوانان با زبانی شیوا و مهربانانه تبیین کنیم.

سرهنگ فرشید راهکار خود برای حل مشکل بدحجابی را چنین تشریح کرد: مردم ما باید روحیه مطالبه گری را در خود به وجود آورند و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی را به انجام وظایف ذاتی شان وادار کنند تا ارشاد به معنای واقعی کلمه محقق شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان بی حجابی و بدحجابی را به زهری مهلک تشبیه و  اضافه کرد: معضل بدحجابی، فرهنگ، اعتقادات، خانواده و تمام باورهای ما را مورد هدف قرار داده است و ما معتقدیم برخورد با این آسیب اجتماعی باید ارشادی باشد و نه صرفا قهری.

وی برخورد با مظاهر علنی فساد را وظیفه ذاتی پلیس عنوان کرد و افزود: با مشارکت مردمی در راستای حل معضل بدحجابی گام برخواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز