مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی:

تولید مرکبات ایران ۵ برابر سرانه جهانی است

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۱۲:۳۷:۲۵
کد خبر: ۳۵۲۳۱۶
تولید مرکبات ایران ۵ برابر سرانه جهانی است
مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در کشور حدود چهار و نیم میلیون تن تولید مرکبات داریم که این رقم 5 برابر سرانه جهانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر؛ دکتر ابوالقاسم حسن پور در جشن ملی مرکبات به چند نکته و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: در کشور حدود چهارو نیم میلیون تن تولید مرکبات داریم که این رقم 5 برابر سرانه جهانی است.

وی افزود: میزان تولیدی که هر ساله تولید می شود در کشور ایران حدود 50 گرم است این درحالی است سرانه تولید جهان حدود 10 کیلوگرم است.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با تاکید بر اینکه باغدران با تلاش فراوان به این تولیدات دست پیدا کردند، تصریح کرد: تلاش مان بر این است تا در جهت ارتقا سطح تولید کار کنیم و معرفی بهتری از محصولات داشته باشیم که این امر با کمک کارشناسان محقق می گردد.

دکتر حسن پور با اشاره به اینکه ما به هیچ عنوان به مرکبات بیرون از کشور نیازی نداریم، متذکر شد: باغداران باید کمک کنند تا به هیچ عنوان محصولات از خارج وارد کشور نشود چرا که با این کار فاصله میان تولید و مصرف کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه تولید نهال سالم هزینه ها را کاهش می دهد خاطرنشان کرد: در همین راستا باید محصولات را تقویت کنیم.

دکتر حسن پور در پایان از خبرنگاران و شهرداری ها خواستار شد در بحث تبلیغاتی به باغداران کمک کنند تا بتوانند محصولات تعاونی ها و باغداران را به مردم معرفی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز