وزیر نیرو:

تمام بدهی‌های وزارتخانه با واقعی شدن قیمت برق پرداخت می‌شود

۱۳۹۴/۱۰/۱۰ - ۱۵:۰۳:۵۱
کد خبر: ۳۵۵۷۰۱
تمام بدهی‌های وزارتخانه با واقعی شدن قیمت برق پرداخت می‌شود
وزیر نیرو گفت: با فروش برق به قیمت واقعی تمام بدهی‌های وزارتخانه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حمید چیت‌چیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی بخار نیروگاه فردوسی اظهار کرد: در حال حاضر برای هر کیلووات ساعت برق 88 تومان هزینه می‌کنیم که با احتساب واریز 10 تومانی این مبلغ به حساب هدفمندی یارانه‌ها تنها 43 تومان هزینه از مصرف‌کنندگان دریافت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این وضعیت شرایط سخت و ناگواری را برای صنعت برق به وجود آورده است، گفت: از طرف دیگر کاهش شدید قیمت نفت خام به یک چهارم قیمت موجود سبب به وجود آمدن شرایط نامطلوبی برای دست‌اندرکاران حوزه انرژی شده است.

چیت‌چیان صنعت برق و آب را در کشور صنعتی بالغ دانست و افزود: در بودجه سال آینده مکانیسم‌های خوبی برای پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی آب و برق تعیین شده که امیدواریم این مکانیسم‌ها اثرهای خاص خود را در این صنایع بگذارد.

وی از خودکفایی 90 درصدی در صنعت برق و 95 درصدی در حوزه آب خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر به 40 کشور دنیا تجهیزات برق و آب صادر می‌کنیم و امیدواریم با اجرای برجام خون تازه‌ای در اقتصاد به ویژه حوزه انرژی جاری شود.

وزیر نیرو همچنین در مورد آغاز عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه فردوسی مشهد گفت: کاری که امروز در این نیروگاه انجام می‌شود بسیار ارزشمند بوده که این نیروگاه سه واحد بخار را به مجموعه شش واحد گازی اضافه می‌کند تا شاهد رشد تولید انرژی بدون صرف هزینه باشیم.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری کامل از این سه فاز تا دو سال آینده 480 مگاوات برق به شبکه سراسری اضافه شده و راندمان نیروگاه نیز به 1.5 برابر افزایش پیدا می‌کند.

چیت‌چیان هزینه اجرای این پروژه را حدود یک‌هزار و 600 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: استفاده از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی گامی مهم برای کاهش آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست است که دولت یازدهم توجه خاصی به این موضوع دارد.

وزیر نیرو با اشاره به برخی از بندها و تبصره‌های قانون بودجه 92 و 93 و قانون حمایت از تولید رقابت‌پذیر خاطرنشان کرد: بر این اساس تمامی شرکت‌های که نیروگاه گازی داشته و امکان ترکیب آنها به سیکل ترکیبی باشد می‌توانند با تنظیم قراردادی که تمامی سرمایه‌گذاری بخش نیروگاهی آنها را تامین کند نسبت به دریافت کمک بلاعوض دولت مبادرت ورزند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز