فرماندار خرم آباد:

توافق هسته‌ای کشور را از مسیر جنگ و خشونت به سمت صلح و امنیت برد

۱۳۹۴/۱۰/۱۱ - ۱۱:۴۱:۰۹
کد خبر: ۳۵۵۸۰۷
توافق هسته‌ای کشور را از مسیر جنگ و خشونت به سمت صلح  و امنیت برد
فرماندار خرم آباد: توافق هسته ای کشور ما را از مسیر جنگ و خشونت به سمت صلح و آرامش و امنیت رهنمون ساخت

فرماندار خرم آباد: توافق هسته ای کشور ما را از مسیر جنگ و خشونت به سمت صلح و آرامش و امنیت رهنمون ساخت

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،حبیب اله خجسته پور در جمع مدیران و معاونین مدارس ناحیه دو آموزش و پرورش خرم آباد در همایشی تحت عنوان : (برجام و فرصت های پیش رو پس از توافق ) بیان کرد:  گرامی میداریم یاد و خاطره همه ی شهدای هسته ای را که با نثار جان شان ایستادگی و متانت ملت را به اثبات رساندند؛ تا جایی که حق مسلم این مملکت و این سرزمین به اثبات رسید.  

در طول تاریخ تشکیل سازمان ملل متحد تنها کشوری که قطعنامه ی فصل هفتمی بر علیه اش صادر شد ؛ اما به لطف خداوند و با رهبری حکیمانه و داهیانه ی مقام معظم رهبری و با هوشیاری تیم دیپلماسی ما و با حمایت مردم این قطعنامه ها منجر به جنگی خشونت بار نشد؛ کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران بوده است.

فرماندار خرم آباد ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر عظیم و الشاًن اسلام و  عیسی مسیح (ع) اظهار داشت: میلاد با سعادت پیامبر گرامی که مظهر رحمت و مهربانی هستند و همچنین پیامبر بزرگ مسیحیت حضرت عیسی مسیح(ع) و تقارن این دو میلاد، پیام آور مهر و عطوفت و شادی برای تمام انسان ها و بشریت است.

خجسته پور خاطرنشان کرد: هدیه ای که خداوند در روز هفدهم ربیع الاول به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) به ما داد میلاد فرزند برومندش حضرت امام جعفر صادق(ع) است؛ میلاد امام صادق (ع) به عنوان رئیس مذهب جعفری برای ما پیام آور صداقت است. 

صداقتی که برخی اوقات در جوامع و حتا جامعه ی ما مورد فراموشی قرار می گیرد.صداقتی که اساس اخلاق و اساس انسانیت در هر جامعه ای باید باشد؛ و این چنین بود که در سال 92 در کوران انتخابات ریاست جمهوری یکی از کاندیداها شعاری انتخاب کرد که مورد اقبال عمومی قرار گرفت. 

فرماندار خرم آباد با اشاره به این که اخلاق بر مدار صداقت استوار است اظهار داشت: یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شعاری انتخاب کرد که بر اساس سه محور تعیین شده بود؛ یکی از آن محورها احیای اخلاق بود و اخلاق بر صداقت استوار است؛ 

وی افزود:اگر مردم نسبت به این شعار اقبال پیدا کردند؛ بدین سبب بود که ازرواج بی صداقتی نگران بودند و برگزیدند اخلاق را و گفتمان اخلاقی بر اساس منطق و خرد را؛ حبیب اله خجسته پور محور دیگر  شعار انتخاباتی رئیس دولت تدبیر و امید را تعامل با جهان برشمرد و گفت: امروز شاهد تعامل سازنده با دنیا هستیم که این امر نشان دهنده ی تحقق یکی دیگر از محورهای شعارهای تبلیغاتی بود که از قبل وعده داده شده بود؛ امروز می بینیم که در قالب توافق هسته ای و در اصطلاح برجام رکن دوم این شعار به واقعیت پیوست و ما بدون اینکه در انزوا و ضعف قرار بگیریم در تعاملی سازنده با دنیا هستیم. 

فرماندار خرم آباد در خصوص تعاملی که با ضعف و ناتوانی بدست بیاید عنوان کرد: تعاملی که با ضعف و ناتوانی بدان برسیم با روح ایرانی و مسلمان بودن ما در تعارض است؛ اما کشور عزیز ما و نظام جمهوری اسلامی ما در موضع اقتدار در مقابل شش قدرت بزرگ دنیا قرار گرفت و با دفاع از آرمان های انقلاب و شهدا قدرت های جهانی را مجاب کرد که پس از سال ها کشمکش و برای اولین بار حق ما را در داشتن انرژی هسته ای به رسمیت بشناسند و آن را مکتوب کنند.

خجسته پور تصریح ساخت: اما بحث امروز ما در این جلسه پرسش مهر است؛پرسش مهری که امسال توسط ریاست محترم جمهور با بحث برجام و توافق هسته ای آمیخته شده است.

وی افزود: همگان می دانیم که اساس شکل گیری هر علمی روحیه ی پرسش گری است و اگر روحیه ی پرسش گری نباشد اساسا هیچ علمی رشد و توسعه پیدا نمی کند؛امیدوارم در تمامی سال ها و به مناسبت های مختلف موضوعاتی که در قالب پرسش مهر مطرح می شود به عنوان یک دغدغه ی جدی برای فرزندان و دانش اموزان ما و همچنین معلمین و اولیای ما مد نظر قرار بگیرد.

فرماندار خرم آباد با تاکید بر این موضوع که در باب فرصت های پیش رو پس از توافق هسته ای می شود ساعت ها بحث کرد،تشریح نمود: در باب مسائل اقتصادی می شود ساعت ها بحث کرد.

دکتر خجسته ادامه داد:در باب فرصت های علمی نیز همچنین. امروز با کسب اجازه از شما بزرگواران از زاویه ای دیگر می خواهیم به این موضوع بنگریم: تمامی کسانی که با منشور سازمان ملل متحد آشنایی دارند؛می دانند که این منشور از 19 فصل تشکیل شده است و هر قطعنامه ای در سازمان ملل تصویب شود باید به یکی از فصول منشور سازمان ملل استناد گردد .

پس از آن باید بر اساس آن فصل اقدام شود؛ یکی از فصول این منشور فصل هفتم آن است؛ تمامی قطعنامه هایی که با استناد به فصل هفتم تصویب می شود، راه را برای تمامی اعضای آن برای آغاز یک جنگ سراسری و بر علیه کشوری که قطعنامه بر علیه اش وضع شده است باز می کند.

خجسته پور افزود: از مهمترین برکات توافق هسته ای لغو قطعنامه های مربوط به فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد بود؛ ایشان با بیان این جمله که : هر کشوری که قطعنامه ی فصل هفتمی بر علیه اش وضع شده است؛ 

بدون شک وارد جنگ و منازعه و درگیری شده است؛ و مهمترین نعمت آن یعنی امنیت در معرض خطر قرار گرفته است؛ 

وی عنوان کرد: کشورهایی که امروز در اطراف مان درگیر کشتارهای فجیعی هستند اکثرا قطعنامه های فصل هفتمی بر علیه آنها تصویب شده است.

حبیب الله خجسته پور در ادامه تصریح کرد: در طول تاریخ تشکیل سازمان ملل متحد تنها کشوری که قطعنامه ی فصل هفتمی بر علیه اش صادر شد اما به لطف خداوند و با هوشیاری حکیمانه مقام معظم رهبری و تدبیر تیم دیپلماسی و حمایت مردم این قطعنامه ها منجر به جنگی خشونت بار نشد؛ کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران بود. 

فرماندار خرم آباد مهمترین فرصت پس از توافق را ایجاد صلح و آرامش در جامعه دانست و عنوان کرد: مهمترین فرصت پیش روی ما ایجاد صلح و آرامش و امنیت در جامعه است. 

وی افزود: اگر این رفتارهای توام با منطق و شهامت نبود امروز نه در این سالن و نه در این امنیت بلکه در گوشه گوشه ی شهرهای مان به کنجی خزیده بودیم و در انتظار شلیک راکت و بمب بودیم؛ این ها واقعیت های تلخی است که در بطن قانون و در بطن منشورسازمان ملل متحد به وضوح به آنها اشاره شده است.

خجسته پور با اشاره به مهمترین رویداد سیاسی امسال اظهار داشت: تفاوت یک انتخاب می تواند سرنوشت یک مملکت را تغییر بدهد،وی با طرح این سوال که : آیا انتخاب ما تاثیری در سرنوشت ما خواهد داشت؛بیان کرد: اتفاقاتی که این دو سال در حوزه دیپلماسی رخ داد و منجر به خروج مملکت از ورطه ی جنگ بود نشان داد که انتخاب ما می تواند در سرنوشت ما تاثیر مستقیم داشته باشد. و این انتخاب صوری و ظاهری نیست؛پس بدانیم و بدانید انتخاباتی که در کمتر از دو ماه دیگر در این مملکت برگزار می شود در سرنوشت ما تاثیر دارد بیاییم انتخابی آگاهانه و مبتنی بر خرد و منطق داشته باشیم تا در مسیر صلح و سازش و آزادی و پیشرفت حرکت نماییم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز