شهردار اصفهان در برنامه رادیویی شهر و مردم:

رفع چالش‌های اصفهان نیازمند همدلی تمام همشهریان است

۱۳۹۴/۱۰/۱۱ - ۱۸:۱۵:۴۲
کد خبر: ۳۵۵۹۴۹
رفع چالش‌های اصفهان نیازمند همدلی تمام همشهریان است
شهردار اصفهان با بیان اینکه سرعت اجرای طرح‌ها در شهرداری زیاد است و روز به روز نیز افزوده می‌شود، گفت: طرح‌ها و رویدادهای بی‌نظیری را برای خدمت به مردم داریم که با حمایت‌های بی‌دریغ شهروندان به ثمر خواهد نشست.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سرعت اجرای طرح‌ها در شهرداری زیاد است و روز به روز نیز افزوده می‌شود، گفت: طرح‌ها و رویدادهای بی‌نظیری را برای خدمت به مردم داریم که با حمایت‌های بی‌دریغ شهروندان به ثمر خواهد نشست.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، دکتر مهدی جمالی‌نژاد که هر دو هفته یک بار روزهای پنجشنبه در برنامه رادیویی «شهر و مردم» حضور می‌یابد و به سئوالات همشهریان پاسخ می‌دهد، این هفته نیز با حضور در استودیو صدای شهر به پرسش‌های مردم مناطق مختلف اصفهان پاسخ داد.

وی در ابتدای این برنامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه مدیریت شهری و بخش‌های مختلف شهرداری طی دو هفته اخیر به اهمیت مقوله گردشگری اشاره کرد و گفت: شهرداری اصفهان برای نخستین بار به منظور جذب گردشگر، برنامه‌ریزی مدون و علمی دارد و در همین زمینه به دور از هرگونه شعار‌زدگی امیدواریم روزهای خوب گردشگری را در اصفهان شاهد باشیم.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به استقبال گسترده و بی‌سابقه دانشگاهیان نسبت به طرح‌ها و برنامه‌های شهری اصفهان اظهار کرد: بر همین اساس تاکنون 11 تفاهمنامه با مراکز علمی و دانشگاهی شهر به امضا رسیده که این موضوع نیز در این فرصت محدود، چشمگیر است.

زمینه پیوند شهرداری با مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی ایجاد شده است

وی تصریح کرد: دو مرکز نوآوری و خلاقیت و فناوری‌های نوین برای نخستین بار در شهرداری اصفهان راه‌اندازی شده و با توجه به اینکه این دو مرکز کاملا رویکرد علمی دارند، زمینه پیوند شهرداری اصفهان با مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی را ایجاد کرده است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه کیفیت‌ در برنامه‌های مدیریت شهری اصفهان بسیار حائز اهمیت است و در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: ارائه خدمات شهری با کیفیت، ارائه برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد، ارتقا وضعیت خدماتی به شهروندان و استفاده از خلاقیت و فناوری در زیرساخت‌های شهری، بخشی از این کیفیت‌گرایی‌ها تلقی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره تدوین برنامه پنج سال آینده برای مدیریت شهر اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری اصفهان در حال حاضر تدوین لایحه بودجه و تنظیم برنامه اصفهان 1400 است که جلسات مرتبط با این موضوع از ماه‌های گذشته در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان آغاز شده و حدود 60 جلسه کاری با تدوین 1800 برنامه در موضوعات مختلف تشکیل شده است.

اجرای طرح‌های عمرانی در شهرداری اصفهان روز به روز سرعت می‌گیرد

شهردار اصفهان به اجرای طرح «هر هفته با چند افتتاح» اشاره کرد و گفت: این طرح در کشور بی‌نظیر است و با تلاش 24 ساعته و خدمات شبانه‌روزی همکارانم در شهرداری اصفهان، روز به روز سرعت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هر هفته چندین پروژه در شهر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود و در آینده نیز سرعت افتتاح طرح‌ها بیشتر خواهد شد، افزود: در این طرح تنها طرح‌های عمرانی مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد بلکه توجه ویژ‌ه‌ای به خدمات و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی هم شده است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه امیدوارم چالش‌های اصفهان با همدلی همشهریان در مدت کوتاهی برطرف شود، تصریح کرد: سرعت اجرای طرح‌ها در شهرداری زیاد است و طرح‌ها و رویدادهای بی‌نظیری را برای خدمت به مردم داریم که با حمایت‌های بی‌دریغ شهروندان به ثمر خواهد نشست.

کاهش آلودگی هوا همت دولت و شهروندان را می‌طلبد

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت آلودگی کلان‌شهرها گفت: دولت باید عزم جدی برای کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها داشته باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداران کلان‌شهرها بر اساس توانایی‌های خود در راستای کاهش آلودگی هوا فعالیت می‌کنند، البته کاهش آلودگی هوا همت شهروندان را نیز می‌طلبد.

2 مددسرا برای اسکان کارتن‌خواب‌ها راه‌اندازی می‌شود‌

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارتن‌خوابی یکی از معضلات کلان‌شهرها است، تاکید کرد: شهرداری در برخورد با کارتن‌خوابی ورود جدی پیدا کرده و این معضل در اصفهان بسیار کم مشاهده می‌شود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه دو مددسرا با همکاری بهزیستی برای افراد کارتن‌خواب در نظر گرفته شده است، افزود: مددسرای بانوان در ملک‌شهر و مرکز فضیلت ویژه آقایان در منطقه 10 کارتن‌خواب‌ها را اسکان می‌دهد.

وی اظهار کرد: ایجاد این دو مرکز، فضایی برای کارتن‌خواب‌ها ایجاد می‌کند تا چند روزی اسکان یابند اما شهروندان و خیرین باید در این راستا کمک کنند تا این معضل حل شود.

شهردار اصفهان افزود: شهرداری در شرایطی که رکود اقتصادی بر کشور حاکم است، هیچ کدام از پروژه‌های خود را تعطیل نکرده و با قوت حجم زیادی از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و ترافیکی را در دست اجرا دارد که با مشارکت و همکاری شهروندان آنها را بهره‌برداری خواهد رساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز