فرماندار پلدختر:

برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم از وظایف مجریان انتخابات است

۱۳۹۴/۱۰/۱۶ - ۰۸:۲۳:۳۸
کد خبر: ۳۵۷۷۵۱
برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم از وظایف مجریان انتخابات است
فرماندار پلدختر گفت: برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم از وظایف مجریان انتخابات است .

به گزارش خبرنگاربرنادر پلدختر ، نورالدین درمنان  در جلسه کمیسیون ارتقا امنیت اجتماعی و ستاد صیانت از حقوق شهروندی شهرستان پلدختر اظهار داشت باید اعتماد ، صداقت و درستی  مبنای کار باشد و همه ما باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ، با شرکت گسترده در انتخابات حماسه سیاسی خلق کنیم  و از گوهر وحدت ملی صیانت و حفاظت کنیم .

 وی افزود: مسئولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهند زیرا رهنمودهای معظم له چراغ راه و کار گشا در تمام عرصه های پیشرفت و ترقی کشور می باشد .

فرماندار پلدختر ،  به وظایف خود و کاندیداها در رابطه به انتخابات اشاره کرد و بیان کرد: برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم از وظایف مجریان انتخابات است .

وی عنوان کرد: مجریان انتخابات با اتخاذ ساز و کارهای مناسب در این راستا حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام باشند .

درمنان  با بیان این که ، انتخابات فرایند چند جزیی است ، گفت: مردم به عنوان انتخاب کننده یک جز آن به حساب می آیند و هیات های اجرایی ، نظارت و بازرسی و دست اندرکاران برگزاری انتخابات جز دیگر آن هستند .

وی تصریح کرد : در کشور ما انتخابات رویدادی است که به صورت میانگین هر سال یک  بار برگزار شده است که این امر بیانگر مردمی بودن نظام ما است که جمهوریت نظام را مشهود می کند .

وی قانون را ملاک اصلی در انتخابات دانست وخاطر نشان کرد: از وظایف مجریان انتخابات ، ایجاد بستری عادلانه برای برگزاری انتخابات و حضور مردم در پای صندوق های رای است .

وی خطاب به کاندیداها و همه کسانی که طی روزهای آینده وارد عرصه خواهند شد اظهار داشت : پذیرفته ایم که تعیین کننده اصلی مردم هستند و رای مردم برای ما محترم است اما در این مسیر آنچه که موجب وفاق من و شما (ما) و مردم و هواداران شما می شود رعایت  قوانین و مقررات و حفظ حرمت قانون  است که تنها در این صورت است که حرمت شهروندان حفظ می شود .

فرماندار پلدختر به نقش رسانه ها در هدایت افکار عمومی و آگاهی بخشی به جامعه اشاره کرد وگفت : از اصحاب رسانه ها و مطبوعات شهرستان پلدختر که کارآمدترین و بهترین قلمزنان استان لرستان هستند انتظار دارم که مباحث و توانمندی ها را بیان کنند و مشکلات شهرستان را گزارش دهند .

درمنان اظهار داشت: مردم باید توسط خبرنگاران به اهمیت انتخابات واقف شوند و با اطمینان کامل در پای صندوق های رای حضور یابند .

وی افزود: اصحاب قلم و رسانه رسالت دارند مردم را در جریان اهمیت امر انتخابات قرار دهند و در به صحنه کشاندن آنها کمک کنند .

فرماندار پلدختربر ضرورت ترویج فرهنگ رعایت حقوق شهروندی در این شهرستان تاکید و بیان کرد : هدف از ایجاد ستاد صیانت از حقوق شهروندی ، رعایت حقوق شهروندی که مردم باید از خروجی این جلسات راضی باشند و در این جلسات مهم قضاوت و ابراز رضایتمندی مردم است .

وی  با بیان این که ما باید به وظایف خود مسلط باشیم تا رضایت مردم را جلب کنیم، عنوان کرد : صیانت از حقوق شهروندی رعایت قانون توسط همگان به ویژه روسای ادارات و کارمندان است .

درمنان گفت : افزایش کارآیی ، رفع نواقص ، تسریع در امور ، ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به مراجعان و در نهایت جلب رضایتمندی آنان از الزامات صیانت از حقوق شهروندان است که باید توسط ادارات و نهادها مورد توجه قرار گیرد.

وی ،پاسخگویی به مردم را از اصول رعایت حقوق شهروندی دانست و تصریح کرد: هر کسی به فراخور وظیفه ای که دولت برای او تعیین کرده است باید بتواند ادای دین کرده و رعایت حقوق شهروندی را سرلوحه وظیفه خود قرار دهد .

 وی خاطر نشان کرد : حقوق شهروندی بحث گسترده ای است که یکی از ابعاد آن بحث انتخابات است که بزرگترین رویداد کشور محسوب می شود .

وی جنایت عربستان در اعدام آیت الله شیخ النمر را محکوم کرد و اظهار داشت: همه کسانی که به اسلام اعتقاد دارند این اقدام عربستان را محکوم می کنند و مدعیان حقوق بشر باید در قبال این حوادث دلخراش پاسخگو باشند .

فرماندار پلدختر  با بیان این که بی شک آل سعود آثار این اقدام عجولانه را خواهد دیدگفت : آل سعود بدانند این جنایت ها فراموش شدنی نیست و همه آنها در دفتر تاریخ ثبت و ضبط خواهند شد و اعدام شیخ نمر ، نابودی رژیم شیطانی آل سعود را در پی خواهد داشت .

درمنان  قطع رابطه عربستان با ایران را خطای استراتژیک این کشور دانست  و اظهار داشت: عربستان از قطع ارتباط با ایران ضرر می کند و ایران دچار مشکل نخواهد شد  .

بلکه روز به روز نظام ما پایدارتر می شود اما عربستان دست نشانده کشورهای استکباری است .#

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز