استاندار اردبیل در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان:

یک سوم جمعیت استان در بخش کشاورزی مشغول هستند

۱۳۹۴/۱۰/۱۷ - ۰۸:۵۴:۵۹
کد خبر: ۳۵۸۱۵۳
یک سوم جمعیت استان در بخش کشاورزی مشغول هستند
استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد و یک سوم آن در بخش کشاورزی مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مجید خدابخش در آیین ویژه تجلیل از کشاورزان نمونه استان، افزود: بیش از هفت بند از سیاست اقتصادمقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری با کشاورزی مرتبط است و این امر اهمیت توجه به توسعه و تقویت بخش کشاورزی را نشان می دهد.

خدابخش اظهار کرد: دولت به رغم تنگناهای مالی، یک میلیارد دلار به بخش کشاورزی و مدیریت آب های مرزی استان اردبیل اختصاص داده است که در تاریخ استان اردبیل اختصاص این رقم اعتبار به یک طرح بی سابقه است.

استاندار اردبیل، تامین 30 هزار میلیارد ریال اعتبار برای هزینه در بخش کشاورزی و مهار آب های مرزی استان ظرف چهار سال آینده را تدبیر مثبت دولت دانست و اجرای آبیاری در سطح 60 هزار هکتار در پایاب سد خدا آفرین بیله سوار مغان، دو نوبت شدن احداث سد عمارت در گرمی مغان و فعال شدن سد احمد بیگلو در مشکین شهر را از ثمرات آن برشمرد.

او ضرورت توجه به اقتصاد کشاورزی و استفاده از ایده های نتیجه بخش دنیا در جهت افزایش درآمد زارعان و بهره برداران را خاطر نشان شد.

استاندار اردبیل گفت: تولیدکنندگان کشاورزی استان نباید از کاهش قیمت محصولات این بخش متضرر شوند و باید با نهضت ایجاد ارزش افزوده و تبدیل ایده به ثروت، از فعالان بخش کشاورزی استان حمایت شود.

خدابخش افزود: توجه به مشاغل دانش بنیان در استان رو به افزایش است و با توجه به وجود پنج هزار دانش آموخته رشته های کشاورزی در استان، باید با استفاده از تجارب افراد موفق و فعالیت رسانه ها اشتغال در بخش کشاورزی توسعه یابد.

وی تحریم روسیه توسط اتحادیه اروپا، فاصله گرفتن آن کشور با ترکیه و ارتباط حسنه با ایران اسلامی را فرصتی طلایی برای اقتصاد استان اردبیل دانست و بر ارتقای کیفیت تولید و بسته بندی محصولات برای صدور به روسیه تاکید کرد.

در پایان این مراسم با اهدای جوایزی از کشاورزان نمونه استان تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز