مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان

۱۱۷۶ انشعاب غیرمجاز روستایی به مراجع قضایی معرفی شد

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۷:۵۳:۱۸
کد خبر: ۳۵۹۰۷۱
۱۱۷۶ انشعاب غیرمجاز روستایی به مراجع قضایی معرفی شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از هدر رفت واضافه برداشت هشت میلیون متر مکعب آب در روستاهای این استان خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،علیرضا کاکاوند در جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان با بیان اینکه نیاز آب ۲۵ سال آینده روستاهای استان در حوزه کرخه و زاینده رود مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: پیش بینی شده برای ۲۵ سال آینده حدود سه هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه باید بیش از مقدار کنونی استحصال آب با اولویت برداشت از منابع آب سطحی(سدها) داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طی سالجاری چهار هزار و ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز روستایی شناسایی شده است، عنوان کرد: هزار و ۳۳۷ انشعاب را با توافق طرفین مجاز کردیم.

مدیرعامل آبفار لرستان با اشاره به اینکه هزار و ۱۷۶ انشعاب غیرمجاز روستایی به مراجع قضایی معرفی شده اند، ادامه داد: تنها ۱۱۵ مورد از آنها منجر به صدور رای شده که برای تسریع در کار در این کارگروه خواستار اضافه شدن پرونده انشعابات غیرمجاز به شعبه قضایی مخصوص چاه های غیرمجاز هستیم.

کاکاوند با اشاره به اینکه سالانه حدود ۳۲ میلیون مترمکعب برداشت آب در روستاهای استان داریم، تصریح کرد: ۲۴ میلیون متر مکعب از آن به فروش رسیده و هشت میلیون مترمکعب باقیمانده اضافه برداشت و هدررفت است که بخش عمده آن همین انشعابات غیرمجاز هستند.

وی افزود: بیشتر انشعابات غیرمجاز در فصل تابستان و برای آبیاری باغات و مزارع با آب شرب است که شناسایی و به دادگاه معرفی شده اند و از دادگاه خواستار تسریع در صدور رای آنها هستیم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز