رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر:

نجات یک قلاده کفتار از مرگ حتمی در پلدختر

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۰۸:۲۴:۴۱
کد خبر: ۳۵۹۵۹۶
نجات یک قلاده کفتار از مرگ حتمی در پلدختر
رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: یک قلاده کفتار که بر اثر برخورد با خودرو در جاده پلدختر – کرمانشاه آسیب دیده بود از مرگ حتمی نجات یافت .

به گزارش خبرنگار برنا در پلدختر ، امیر رضا محمدی نژاد  در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر افزود: احتمالا  این کفتار بر اثر برخورد خودروی عبوری در منطقه طول کش پلدختر آسیب دیده  که با گزارش همیاران محیط زیست این اداره در جریان موضوع قرار گرفت.

وی گفت:ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به محض اطلاع از موضوع به سرعت به منطقه گزارش شده اعزام که پس از مشاهده کفتارکه دچار خونریزی و شکستگی از ناحیه ران شده بود جهت تیمار درمان  به این اداره منتقل کردند .

وی افزود: کفتار آسیب دیده پس از درمان اولیه و اورژانسی جهت مداوا به اداره حیات وحش استان لرستان منتقل خواهد شد که پس از بهبودی کامل به طبیعت باز گردانده خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست پلدختر گفت: کفتار حیوانی لاشه خوار است که  با خوردن و از بین بردن لاشه های حیوانات مرده نقش مهمی در پاکسازی طبیعت و جلوگیری از انتقال آلودگی و بیماری به عهده دارد.

محمدی نژاد افزود: جثه این حیوان وحشی ،شبیه سگ است  که سر بزرگ و قوی ترین آرواره را در میان جانوران دارد .

وی تصریح کرد: اندازه طول سر و تنه کفتار  90 در 120 سانتی متر و دم 25 تا 35 سانتی متر و ارتفاع آن 60 تا 90 سانتی متر و وزن آن 25 تا 55 کیلوگرم می باشد .

وی گفت:  از عادات این حیوان وحشی  شبگرد و در اولیل غروب و صبح زود مشاهده می شود و به صورت انفرادی و گاهی جفت خانوادگی زندگی می کنند .

محمدی نژاد با بیان این که کفتار در هنگام دفاع از خود موهای یال را سیخ می کند افزود:این حیوان وحشی در زمستان جفت گیری می کند و زمان آبستنی آن حدود 90 روز است.

رئیس اداره محیط زیست پلدختر طول عمر کفتاررا   25 سال اعلام کرد وگفت: کفتار دو تا چهار بچه کور می زاید و از بچه ها چهار تا پنج ماه مواظبت می کند و  قادر به تولید مثل است ، #

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز