رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل:

۵۶۲ نجات غریق در اردبیل فعالیت می کنند

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۵:۴۸:۵۳
کد خبر: ۳۶۰۴۰۲
۵۶۲ نجات غریق در اردبیل فعالیت می کنند
رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل از فعالیت 562 نجات غریق دراستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، صابر تعلیمی گفت: در حال حاضر 562 نفر نجات غریق آموزش دیده و متبحر در استان اردبیل با مدرک معتبر فعالیت می کنند که از این تعداد 415 نفر آقا و 147 نفر خانم هستند.

وی با اشاره به این که همه استخر های فعال استان دارای نجات غریق هستند افزود: در همه استخرهای و آب های درمانی موجود در استان دونفر آقا و دو نفر خانم به عنوان نجات غریق مشغول کار هستند تا در مواقع بروز حادثه به کمک حادثه دیدگان بشتابند.

او بیان کرد: در سه سال اخیر سعی و تلاش بر این بوده که با تشکیل کمیته ها در هیات و فعالیت آنها این رشته ورزشی به جایگاه حقیقی خود در استان برسد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در ورزش اضافه کرد: هیات شنای استان آموزش ورزشکاران را در الویت برنامه های خود قرار داده است به طوری که آموزش مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته را در سنین مختلف ارایه می دهد و تاکنون بیش از 300 نفر در این مدت آموزش نجات غریق دیده اند.

تعلیمی از فعالیت21 نفر غواص آقا در استان خبر داد و گفت: 11 نفر از این غواصان تک ستاره، 9 نفر دو ستاره و یک نفر سه ستاره هستند اما متاسفانه هیچ غواص خانمی در استان وجود ندارد.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان با اشاره به این که پارسال دو نفر در استان غرق شده داشتیم و امسال تاکنون 6 نفر غرق شده اند، افزود: غواصان استان آمادگی دارند در صورت بروز حوادث مختلف در صحنه حاضر شده و کمک کنند.

وی نداشتن امکانات لازم را یکی از مشکلات هیات نجات غریق و غواصی استان عنوان کرد و گفت: تنها در استان اردبیل یک ست کامل غواصی وجود دارد که با استانداری اردبیل مکاتباتی داشتیم تا در خرید ست غواصی کمک کنند و قول دادند این مشکل را حل کنند.

وی با قدردانی از حمایت ها و همراهی های مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از این هیات تصریح کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان همواره از این هیات و برنامه های آموزشی آن حمایت کرده و با دلگرمی های خود زمینه برگزاری دوره های آموزشی، حمایت از ورزشکاران، غواصان و تلاشگران نجات غریق را فراهم کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز