معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس:

توسعه بدون جذب سرمایه های بخش خصوصی ممکن نیست

۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۱۱:۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۶۲۵۶۲
توسعه بدون جذب سرمایه های بخش خصوصی ممکن نیست
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: تحقق توسعه بدون جذب سرمایه های بخش خصوصی ممکن نیست و تجربه دنیا نشان داده است که با تکیه بر منابع دولتی نمی توانیم مسیر توسعه یافتگی را طی کنیم.
به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، یداله رحمانی در چهاردهمین جلسه کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان با تبریک به مناسبت آغاز اجرای برجام و رفع همه تحریم های مالی، اقتصادی، ملی و چندجانبه مربوط به برنامه هسته ای بر اساس برجام، اظهار داشت:از امروز باید برنامه جذب و حمایت از سرمایه گذاری با شدت و جدیت بیشتری دنبال شود و از فضایی مطلوبی که ایجاد شده است برای بهره گیری از سرمایه بخش خصوصی برای توسعه استان بیش از گذشته استفاده کنیم.
 
وی با بیان این که نمایندگان دستگاه های اجرایی مستقر در مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان فارس باید تام الاختیار بوده و بر همه قوانین و ضوابط اداری تسلط داشته باشند، ادامه داد: نمایندگان دستگاه های مرتبط با طرح های سرمایه گذاری، باید سرمایه گذاران را به خوبی راهنمایی کنند و اختیار اعطای مجوزهای لازم را داشته باشند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با تاکید بر این که کل تقاضاهای سرمایه گذاری در سالجاری در استان باید بررسی شده و زمان ثبت درخواست تا زمان پایان بررسی و اعلام نتیجه باید مشخص شود، گفت: روند اعطای مجوزهای لازم باید بر اساس تاکیدات استاندار محترم کوتاه شده و در مدت زمان معین، پاسخی روشن به متقاضیان سرمایه گذاری داده شود.
 
رحمانی خواستار مشخص شدن گره های موجود در مسیر اعطای مجوزهای لازم به سرمایه گذاران شد و اظهار داشت: برخورد با متقاضیان سرمایه گذاری باید روشن و شفاف باشد و انتظار داریم دستگاه های اجرایی ذیربط حمایت همه جانبه ای از سرمایه گذاران داشته باشند و در صورت نیاز، اخذ مجوزهای مورد نیاز پروژه های سرمایه گذاری از سایر دستگاه ها را نیز پیگیری کنند.
 
 در این جلسه، گزارشی از روند اعطای مجوزهای مورد نیاز در فضای کسب و کار ایران توسط اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان فارس ارائه شد و مسائل و مشکلات دو پروژه سرمایه گذاری نیز مورد بررسی قرار گرفت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز