مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبر داد؛

پرداخت بیش از ۲۲ هزار تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان

۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ۱۰:۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۶۳۳۱۸
پرداخت بیش از ۲۲ هزار تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان
صفری، از پرداخت 22 هزار و 666 فقره تسهیلات خوداشتغالی و خودکفایی از ابتدای اجرای این طرح تا پایان آذر ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، هدایت صفری با اشاره به جایگاه کار و اشتغال در اسلام گفت: در اسلام کار مقدس شمرده است و به منزله جهاد در راه خداست؛ در روایات نقل شده است که دعای شخص بیکار مستجاب نمی شود و کسانی که بار زندگی خود را بر دوش دیگران انداخته اند مورد لعنت اند به طوری که انبیا و رهبران ما، کار را یک امر مقدس و به عنوان تفریح می دانستند.

وی ادامه داد: هر کسی در زندگی خود با مشکلاتی روبرواست ولی امروز خانواده ها و افرادی در جامعه وجود دارند که در امرار معاش زندگی با موانع و تنگناهای شدیدی روبرو هستند به طوری که گاهی این تنگناهای شدید مانع بزرگی حتی در رفع نیازهای اولیه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین اضافه کرد: سیاست این مرکز بر رفع مشکلات این عزیزان بوده که این مهم در حال حاضر با نگاه دوراندیشانه و مبتنی بر استقلال معیشت خانواده ها، بر خودکفایی و توانمندسازی خانواده های نیازمند توجه دارد.

این مسئول افزود: تلاش کمیته امداد بر این است تا فقر برای همیشه در خانواده نیازمند باقی نماند بلکه خانواده نیازمند بر پایه فرهنگ کار و تلاش امکان و فرصت کار و تلاش را پیدا کند و با نقش آفرینی در عرصه تولید و خدمت رسانی به درآمدزایی نیز بپردازد.

سیاست تشویقی برای کارفرمایانی که مددجوی امداد را بکارگیری می کنند

صفری عنوان کرد: در این راستا تسهیلات اشتغال زایی در قالب های مختلف به نیازمندان پرداخت شده و می شود؛ تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی، سیاست های تشویقی برای کاریابی ها و کارفرمایان از جمله برنامه های امداد برای ایجاد اشتغال برای خانواده های نیازمند است.

وی تصریح کرد: امداد برای کارفرمایانی که مددجوی امداد را بکارگیری می کنند سیاست تشویقی پرداخت 100درصد هزینه بیمه در سال نخست و 50درصد در سال دوم را اجرا می کند همچنین کاریابی هایی که اقدام به معرفی مددجو به کارفرمایان می کنند مشمول دریافت کمک تشویقی امداد می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین توضیح داد: سیاست کمیته امداد بر این است که با ایجاد اشتغال برای افراد کم بضاعت و توانمند کردن آنها به لحاظ اقتصادی، به مرور از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند در حقیقت ایجاد اشتغال پایدار از سوی مددجویان این نهاد مستلزم آموزش های لازم در این خصوص است که کاربردی بودن، کیفی بودن و اثرگذاربودن آموزش ها نیز از نظر ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اعلام کرد: از بدو فعالیت حوزه اشتغال و خودکفایی تا پایان آذر ماه سال جاری در مجموع 22هزار و 666فقره تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده است.

صفری یادآورشد: قطع یقین توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد به شکوفایی استعدادها و نشاط هر چه بیشتر این قشر می انجامد بنابراین تمامی مسئولان باید به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز