مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

جهالت بزرگترین فقر و معضل جامعه جهانی است

۱۳۹۴/۱۱/۰۱ - ۱۰:۰۷:۴۹
کد خبر: ۳۶۳۷۳۴
جهالت بزرگترین فقر و معضل جامعه جهانی است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: جهالت ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه جهانی در تمامی ادوار بوده و هست.

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز منطقه چترود با بیان اینکه بزرگترین نیاز هر فرد دانایی و جهالت بزرگترین فقر است، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان نماد دانایی و ریشه کنی جهالت است.

وی با بیان اینکه هدف همه ی منجیان و پیامبران در طول تاریخ سعادت مندی بشر بوده است، اظهار کرد: رسیدن بشر به سعادت با جهالت امکان پذیر نیست.

محسن بیگی با تاکید بر اینکه افزایش آگاهی بزرگترین نیاز بشر درهمه ی ادوار بوده است، تصریح کرد: مدارس بهترین مکان برای افزایش آگاهی و از بین بردن جهالت در جامعه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان نماد دانایی نام برد و بر همکاری و مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری در راستای ریشه کنی جهالت در جامعه تاکید کرد.

محمد محسن بیگی بر تبیین نیازهای آموزش و پرورش برای خیران تاکید کرد و گفت: بی شک برای تحقق اهداف عالی تعلیم و تربیت علاوه بر نیاز به فضای فیزیکی وسخت افزاری مناسب نیازمند مشارکت فکری و معنوی خیران در فعالیت های آموزشی و پرورشی هستیم.

وی با اشاره به ضرورت ابزار، فضا و مکان برای تحقق فرایند یاددهی و یادگیری اظهارداشت: خیران مدرسه ساز نقش موثری در تامین ابزار، مکان آموزشی و نیاز های اولیه "آموزش" و"پرورش" در سال های اخیر داشته اند.

محسن بیگی به نقش موثر همه ی مردم، دستگاه های اجرایی و رسانه ها در فرایند تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: ممکن است کسانی نتوانند از لحاظ مالی به مدارس کمک کنند اما کمک های فکری و اندیشه ای آنها می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هرکس به معلمی به عنوان شغل نگاه کند زیان کرده است اظهار داشت: نگاه به معلمی باید به عنوان یک ارزش باشد، زیرا معلم با روح و روان فرزندان این جامعه سرو کار دارد و باید با عشق در راستای تربیت نسل آگاه و توانمند آینده کشور تلاش کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: اگر معلمی با طیب خاطر و به صورت قلبی به شغلش علاقه مند نباشد کار برای او سخت و برای دانش آموزان و جامعه آثار زیانباری دارد.

محمد محسن بیگی افزود: خیران مدرسه ساز و مدرسه یار و معلمان متولی فکر و اندشه دانش آموزان هستند و فعالیت همه آنها خدمتی ماندگار و جاودانه در طول تاریخ خواهد بود.

بر پایه این گزارش؛ همایش تجلیل از خیران مدرسه یار و مدرسه ساز منطقه چترود با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، خیران، فرهنگیان، مردم و مسئولان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز