استاندار «گوانگ دونگ» چین عنوان کرد؛

قشم از مزیت مناسب سرمایه گذاری برخوردار است

۱۳۹۴/۱۱/۰۳ - ۰۸:۰۸:۵۶
کد خبر: ۳۶۴۲۲۲
قشم از مزیت مناسب سرمایه گذاری برخوردار است
استاندار گوانگ دونگ چین گفت: قشم با توجه به ظرفیت های فراوان انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، چو سیادن روز جمعه در بدو ورود به قشم و در دیدار با حمیدرضا مومنی در فرودگاه بین المللی این جزیره، اعلام کرد: آماده ایم در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز، گردشگری و شیلات با منطقه آزاد قشم مشارکت کنیم.

وی ادامه داد: قشم به دلیل مزیت های منطقه آزاد بودن و قرار گرفتن در موقعیت راهبردی تنگه هرمز، از اهمیت ویژه ای برای صنعتگران و سرمایه گذاران چینی برخوردار است.

استاندار گوانگ دونگ اظهار امیدواری کرد که افزایش تعاملات در حوزه های اقتصادی و صنعتی بین این دو منطقه منجر به درآمدزایی بیشتر و شتاب گیری توسعه اقتصادی دو کشور شود.

به گفته سیادن، گوانگ دونگ و قشم روز شنبه براساس پروتکلی که رئیسان جمهور دو کشور آن را امضا می کنند خواهرخوانده می شوند و این فرصت مناسبی برای توسعه همکاری ها خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در آئین استقبال از استاندار گوانگ دانگ چین در فرودگان بین المللی قشم، گفت: فردا در نخستین گام پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) شاهد امضاء پروتکل همکاری بین استان گوانگ دونگ و قشم در حضور رئیسان جمهوری دو کشور در تهران خواهیم بود.

حمیدرضا مومنی با بیان اینکه سرمایه گذاران چینی برای حضور و سرمایه گذاری در بازارهای ایران علاقه بسیاری دارند، اضافه کرد: پیشنهادات خوبی نیز از کشورهای مهم اروپایی و آسیایی برای مشارکت در طرح های مختلف صنعتی و اقتصادی قشم داریم اما شرکای دوران تحریم ایران نقش و جایگاه ویژه در سرمایه گذاری های این منطقه خواهند داشت.

وی تاکید کرد: قشم با برنامه ریزی و انتخاب بهترین سرمایه گذاران جهان در طرح های عمرانی و اقتصادی به یک منطقه مهم اقتصادی کشور تبدیل می شود.

مومنی با بیان اینکه قشم براساس ظرفیت های چند منظوره خود از سرمایه گذاری خارجی در این منطقه حمایت می کند، افزود: حوزه هایی همچون نفت، گاز، انرژی، شیلات و گردشگری از جمله مزیت هایی است که بسیاری از سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در آنها اظهار علاقمندی کرده اند.

"گوانگ دونگ" بزرگترین و ثروتمندترین استان چین است که مناطق آزاد 'شنزن'، و گوانگ جو' در آن قرار دارد و با 83 میلیون نفر جمعیت بیشترین تولید ناخالص داخلی چین را به خود اختصاص داده است.

جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت، یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر در جنوب کشور و در کنار آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.

این جزیره با داشتن ظرفیت های مهم در حوزه های مختلفی همچون نفت، شیلات و گردشگری از امتیاز ویژه در اقتصاد کشور برخوردار است و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است که مقصد خود را بازارها و دیدن جاذبه های طبیعی این جزیره انتخاب می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز