معاون میراث فرهنگی اردبیل خبر داد:

معرفی ۱۷ اثر تاریخی اردبیل جهت ثبت در فهرست میراث نامنقول

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۱۳:۱۱:۰۸
کد خبر: ۳۶۵۸۷۷
معرفی ۱۷ اثر تاریخی اردبیل جهت ثبت در فهرست میراث نامنقول
سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تهیه پرونده ثبتی 17 محوطه و تپه شهرستان کوثر به عنوان میراث نامنقول، پنج اثر از میراث معنوی و هفت اثر از میراث منقول جهت ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، منصور عالیقدری اظهار کرد: پرونده ثبتی 17 محوطه و تپه شهرستان کوثر از جمله محوطه گورستان داش کورپی، کل تپه نیلق، تپه ساخسیلار گدیگی، محوطه تربه دوزی، محوطه آقا خان اولن، محوطه آقامیر، کل تپ احمدآباد و محوطه باغ یئری به عنوان میراث نامنقول تکمیل و برای ثبت ملی در فهرست آثار میراث نامنقول به سازمان مرکزی ارسال شد.

وی از تکمیل پرونده‌های ثبتی آهنگری سنتی (چلنگری) و مراسم احسان (نذری) حسینیه متبرکه اوچدکان خبر داد و گفت: پرونده این دو اثر نیز به منظور ثبت ملی در فهرست آثار میراث معنوی هفته گذشته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: همچنین پرونده‌های ثبتی سه اثر رنگرزی سنتی، صحافی (جلدسازی) و کلاهدوزی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی برای ثبت در فهرست آثار میراث معنوی در دست تهیه است که پس از تکمیل هفته آینده به سازمان مرکزی ارسال خواهد شد.

مجتبی جوان اجدادی کارشناس حفاظت از اموال فرهنگی تاریخی و پژوهشگر مردم‌شناس نیز بیان کرد: تهیه پرونده ثبتی هفت اثر شامل صندوق قبر شیخ صفی‌الدین اردبیلی، صندوق قبر شاه اسماعیل اول صفوی، آرم سلاطین صفویه و غیره در دست اقدام است و به زودی به سازمان مرکزی برای ثبت در فهرست آثار میراث منقول ارسال می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز