سیفی خبر داد:

بهره‌برداری از سد حوضیان ظرف یک ماه آینده

۱۳۹۴/۱۱/۰۹ - ۱۲:۰۶:۱۲
کد خبر: ۳۶۶۹۸۳
بهره‌برداری از سد حوضیان ظرف یک  ماه  آینده
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان از بهره‌برداری سد حوضیان ظرف یک ماه آینده خبر داد .

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،علی امید سیفی  در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی سد حوضیان الیگودرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی سد حوضیان از سال 83 با هدف تأمین آب سه هزار هکتار اراضی کشاورزی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سد حوضیان آب مورد نیاز 75 درصد از اراضی توسعه‌ای و 25 درصد بهبود اراضی فعلی را تأمین می‌کند، افزود: هم‌اینک ورودی آب سد کمتر از یک مترمکعب بوده و این سد تنها سدی است که به‌ طور هم‌زمان تکمیل شبکه پایاب و عملیات اجرایی خود شبکه آن انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان از بهره‌برداری سد حوضیان ظرف یک ماه آینده خبر داد و عنوان کرد: با همت مسئولان این سد که با اعتباری معادل 120 میلیارد تومان احداث‌ شده در صورت مساعد بود شرایط آب و هوایی ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به طلب 17 میلیارد تومانی پیمانکار این پروژه بیان کرد: همچنین مشاور این پروژه دو میلیارد تومان طلب دارد که تلاش می‌شود با تأمین اعتبار موردنیاز مطالبات یادشده پرداخت شود.

سیفی تصریح کرد: عملیات احداث این سد تکمیل‌شده که با آسفالت تاج سد پیش‌بینی می‌شود ظرف بیست روز آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه حجم آب‌گیری سد 32 میلیون مترمکعب است، خاطرنشان کرد: عرض تاج این سد 10 متر، ارتفاع سد از بستر رودخانه 73 متر، طول تاج سد 533 متر، حجم خاک‌ریزی بدنه سه میلیون و 100 هزار مترمکعب و حجم خاک‌برداری یک‌ میلیون و 200 هزار متر مکعب است.

سیفی گفت: هم‌ اینک حجم آب دریاچه هفت میلیون مترمکعب است که با افزایش بارندگی‌ها تا یک ماه آینده پیش‌بینی می‌شود به 10 میلیون مترمکعب برسد.

وی با اشاره به قابلیت‌های اشتغال‌زایی این طرح اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه هزار و 500 نفر به‌ صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز