توسعه و تاسیس ۴۰۸مرکز دامپزشکی در استان خراسان رضوی پس از انقلاب اسلامی

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۸:۴۲:۳۵
کد خبر: ۳۶۸۵۴۷
توسعه و تاسیس ۴۰۸مرکز دامپزشکی در استان خراسان رضوی پس از انقلاب اسلامی
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: شمار مراکز بخش خصوصی دامپزشکی در استان، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی از 5 مرکز به 408مرکز رسیده است.

 

دکتر مجید روحانی نژاد در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد با اعلام این خبر اظهار داشت: در سال 1357، فقط 2 درمانگاه و 3 داروخانه دامی در بخش خصوصی دامپزشکی استان فعال بودند که بعد از انقلاب و با رویکرد محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال و نیز عمل به منویات مقام معظم رهبری در جهت اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، این میزان به 408مرکز رسیده، که 187مورد آن مراکز درمانگاهی، 74مورد، مراکز مایه کوبی، 15باب آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی، 106باب داروخانه دامی، 12کارخانه تولید داروهای دامی و 14شرکت پخش دارویی در استان مجوز فعالیت گرفته و مشغول ارائه خدمات هستند و در ایام ا... دهه فجر نیز یک باب کلینیک دامپزشکی تخصصی طیور در بینالود و یک باب مرکز واکسیناسیون مستقل دام و طیور در شهرستان باخرز به بهره برداری رسیده و به ظرفیت فوق اضافه خواهد شد.

 

دام را دومین سرمایه ملی پس از نفت یاد کرد و اشتغال و معیشت بسیاری از خانوارهای استان را مرتبط با دام ذکر کرد و نیز سلامت غذایی تمامی افراد جامعه را نیز در گرو سلامت دام و محصولات خام دامی مورد مصرف آن ها دانست و تاکید کرد، با توجه به موارد یادشده، دامپزشکی استان تمامی تلاش خود را در جهت صیانت از این سرمایه مهم و حیاتی بکار بسته است.

وی سلامت سرمایه دامی را که سرمایه ای مولد و تجدید پذیر است در امر اشتغال زایی بسیار مهم خواند و یادآور شد تلاش دامپزشکی در این جهت، باعث ایجاد اشتغال پایدار، بین افراد با سطوح مختلف درآمد و تحصیلات شده و نیز کاهش محرومیت از مناطق مختلف استان را سبب خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز