معاون رئیس قوه قضاییه:

حدود ۱۵نرم افزار استانی را طراحی و به اجرا در آورده ایم/ استفاده از فن آوری های نوین باید با سرعت و دقت مورد توجه دستگاه قضا باشد

۱۳۹۴/۱۱/۱۵ - ۱۰:۴۵:۰۸
کد خبر: ۳۶۹۵۴۱
حدود ۱۵نرم افزار استانی را طراحی و به اجرا در آورده ایم/ استفاده از فن آوری های نوین باید با سرعت و دقت مورد توجه دستگاه قضا باشد
حجت الاسلام حمید شهریاری در نشست مسئولان قضایی استان مطرح کرد: کاستی های اداری نباید موجب شود تا حقوق مردم در مراجعه به دستگاه قضا کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در نشست مسئولان قضایی استان قزوین، بیان داشت: از طریق سیستم سه جانبه گرایی می توانیم بسیاری از مشکلات پیش رو در ارائه خدمت به مردم را کاهش داده و زمینه خدمت گذاری بهتر را فراهم کنیم تا مردم بتوانند خدمات را با شرایط مطلوب تری دریافت کنند.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد به خاطر وجود برخی کاستی های اداری حقوق مردم در مراجعه به دستگاه قضا تضییع شود.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اضافه کرد: امروز کسب رضایت ارباب رجوع در مراجعه به دستگاه های مختلفی که مراجعه کننده زیادی دارند، امری مهم و هدف اصلی ماست که در دستگاه قضا توجه جدی بدان داریم.

وی تصریح کرد: قطع یقین ارائه خدمات الکترونیک و استفاده از فناوری های نوین یکی از اهداف ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به مردم است.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهارداشت: امروز دستگاه قضایی استان قزوین در راستای اجرای سیاست های اعلامی مقام معظم رهبری و ابلاغی رئیس قوه قضائیه تلاش خود را در جهت ارتقای سطح خدمات به مردم به اجرا درآورده است.

جمال انصاری عنوان کرد: در این میان اقدامات سیستمی از هفت سال گذشته با گام های جدی برداشته شده است و بسترهای لازم برای توسعه این اقدامات در حال انجام است.

وی اعلام کرد: تاکنون حدود 15نرم افزار استانی را طراحی و به اجرا در آورده ایم و در این میان علاوه بر ارتباط درون سازمانی، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان را نیز با سیستم خود مرتبط کرده ایم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: مجموعه اقدامات دستگاه قضایی برای این مهم پیگیری و دنبال می شود تا ظرفیت های جدیدی را به توان خود اضافه کنیم تا فرصت های خدمتی را ارتقاء دهیم، خوشبختانه در حال حاضر رویکردهای پذیرش خدمت سیستمی در میان همکاران از شرایط مطلوبی برخوردار است به طوری که بخش اعظمی از استعلام ها از همین طریق انجام می شود که در تسهیل ارائه خدمات مستقیم و غیرمستقیم به مردم تأثیر بسزایی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز گفت: امروز استفاده از فن آوری های نوین باید با سرعت و دقت مورد توجه دستگاه قضا باشد چراکه بهره مندی از این خدمات می تواند ما را در رسیدن به اهداف دستگاه قضا برای افزایش امنیت در جامعه یاری کند.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: در ساختار شبکه های ارتباطی درون سازمانی دستگاه قضا ظرفیت هایی باید ایجاد شود و همچنین برخی از ظرفیت های موجود با مدیریت و برنامه ریزی می تواند به تسهیل در ارائه خدمات به مردم موثر باشد.

در ادامه رئیس دادگستری شهرستان قزوین، روسای اداره کل زندان ها، پزشکی قانونی و سازمان قضایی نیروهای مسلح دیدگاه های خود را بیان داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز