ضرورت اولویت بندی رشته های ورزشی در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۴/۱۱/۲۲ - ۱۳:۴۲:۵۴
کد خبر: ۳۷۲۲۶۱
ضرورت اولویت بندی رشته های ورزشی در سیستان و بلوچستان
حمیدرضا عابدی گفت: استان سیستان و بلوچستان بدلیل اقلیم خاص منطقه ای ، پراکندگی جمعیت و گستردگی استان ظرفیت های خاصی در خود جای داده ، از طرفی این استان جوانترین استان کشور شناخته شده ، لذا میبایست وزارت ورزش و جوانان از لحاظ استعداد یابی و مالی توجه ویژه ای به این استان داشته باشد و اداره کل ورزش جوانان نیز باید در سطوح مختلف قهرمانی حامی ورزشکاران و هیئت های ورزشی باشد.

حمیدرضا عابدی در گفت و گو با خبرنگار برنا از سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از لحاظ اقتصادی کشور ، با تصویب برجام و برداشته شدن  بخشی از تحریم ها ، پایین آمدن قیمت نفت  و ما قبل آن تحریم های که وجود داشت باعث شد که ما شاهد کاهش بودجه های نهاد های دولتی علی الخصوص وزارت ورزش و جوانان باشیم که باید این کاستی  بودجه توسط مدیران بطور صحیح مدیریت شود.

 

وی ادامه داد: باید رشته های مقام آوری که تا کنون توانسته اند در سطوح فرا ملی موفق باشند مانند کبدی ، کریکت ، ووشو ، کشتی، بوکس، تکواندو، کاراته، پرس سینه ، سپک تاکرا و … را در اولویت برتر و رشته هایی که در سطح ملی حرفی برای گفتن دارند در ردیف دوم و سایر رشته هایی که در سطح استانی و شهرستانی فعالیتی دارند در ردیف سوم از لحاظ امکانات ، بودجه قرار دهند.

 

این کارشناس تربیت بدنی وعلوم ورزشی گفت:  این رویکرد باعث خواهد شد رشته هایی که در ردیف سوم قرار دارند تلاش خود را بیشتر کنند تا سطح ورزشی خود را ارتقاء دهند  و برای رشته های ردیف ۲ باعث ایجاد انگیزه سعی و تلاش بیشتر می شود که خود را در سطوح فراملی مطرح سازند، این روند باعث خواهد شد که سطح ورزش استان بالا برود و از حالت سکون خارج شود.

 

 وی بیان کرد: دست اندرکاران ورزش استان باید سن استعداد یابی را به ۷ تا ۹ سال کاهش دهند و ورزش قهرمانی را در سطح مدارس نهادینه کنند تا  ورزش استان پویا شود.

 

 عابدی اضافه کرد: باید تعداد دوره های مربی گری و استاژ داوری رشته های مختلف ورزشی افزایش پیدا کند ، به رشته های نوپا توجه بیشتری شود ، باید در هر رشته ورزشی  دیدار های دوستانه بیشتری صورت گیرد تا برای ورزش کاران تجربه شود.

 

وی تصریح کرد: علم تغذیه و علم بدنسازی دو امر مهم در پیشرفت ورزشکاران است که متاسفانه به این دو امر مهم توجهی نمی شود میبایست این معلومات بطور سازمان یافته و مستمر در اختیار علاقمندان ورزش قرار گیرد.

 

این مربی ورزشی خاطرنشان کرد: باید روی شاخصه های منطقه ای توجه شود  بعنوان مثال روستاها میتوانند مهد رشته های ساحلی شوند ، برخی اوقات کوچکترین دخالت در طبیعت یک قطعه زمین روستایی باعث خلق استانداردترین زمین های ساحلی می شود.

 

وی تاکید کرد: از همه مهمتر باید به سمت احیا و ثبت بازی های بومی و محلی رفت تا استعداد ها شکوفاتر شود و جامعه ای سالمتر را رقم بزنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز