شهدای ۲۳ بهمن مهاباد همچنان مظلوم واقع شده اند

۱۳۹۴/۱۱/۲۳ - ۲۰:۴۱:۱۰
کد خبر: ۳۷۲۵۴۷
شهدای ۲۳ بهمن مهاباد همچنان مظلوم واقع شده اند
روز 23 بهمن سال 1365 نزدیکی های ساعت 12 ظهر دو فروند میگ عراقی چندین نقطه از شهر مهاباد را بمباران کردند و 42 تن از هموطنان مهاباد در این حمله‌ هوای شهید شدند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، روز ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ نزدیکی های ساعت ۱۲ ظهر دو فروند میگ عراقی چندین نقطه از شهر مهاباد را بمباران کردند و ۴۲ تن از هموطنان مهاباد در این حمله‌ هوای شهید شدند. روز ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ برای مردم مهاباد روز بسیار تلخ و دردناکی بود که هیچگاه از ذهن مردم این شهرستان پاک نمی شود.

بهمن ۱۳۶۵ رژیم بعثی عراق با اعزام دو فروند میگ چند منطقه از شهر مهاباد را بمباران کرد که‌ به‌ شهید شدن ۴۲ تن انجامید.

این عملیات منحوس ساعت ۱۲ ظهر صورت گرفت.

در سال ۱۳۶۲ نیز بعد از اینکه ایران توانست چندین عملیات موفقیت آمیز را علیه رژیم عراق را در جبه های جنوب به انجام برساند رژیم صدام حسین آتش کینه خود را بر سر مهاباد ریخت و این شهر را بمباران کرد.

شهدای ۲۳ بهمن مهاباد همچنان مظلوم اند

متاسفانه تاکنون هیچ یادآوره و مراسم بزرگداشت ویژه‌ای برای شهدای ۲۳ بهمن مهاباد برگزار نشده و برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران سال ۶۵ مهاباد تلاش کافی صورت نگرفته است.

و مسئولان این شهر در راستای شناساندن بمباران ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ و شناساندن شهدای این حادثه به نسل های بعدی کوتاهی کرده اند و شهیدان بهمن ۶۵ مهاباد گمنام مانده‌اند.

در بمباران سال ۶۵ مهاباد خانواده هایی هستند که ۵ عضو خودرا در آن روز از دست دادند که بزرگداشت یاد این شهدا می تواند تا حدودی آلام این خانواده را تسکین بخشد.

این در حالی است که تاکنون هیچ خیابان، میدان و منطقه ای از شهر مهابابد به نام شهدای ۲۳ بهمن مزین نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز