چاوشی در نشست ستاد امنیت انتخابات استان تهران گفت:

در انتخابات ‌اصل را بر بیطرفی مسئولین و اعتماد مردم گذاشته ایم

۱۳۹۴/۱۱/۲۵ - ۱۱:۳۸:۳۴
کد خبر: ۳۷۳۲۴۶
در انتخابات ‌اصل را بر بیطرفی مسئولین و اعتماد مردم گذاشته ایم
رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه هیچ فرد و گروهی حق انجام اقدامات خودسرانه در مسیر انتخابات ندارد،تاکید کرد:‌جمع آوری بنرهای تبلیغاتی برخی از کاندیداها در مراسم 22 بهمن با هماهنگی ستاد انتخابات استان و فرمانداری تهران نبوده است و بدون درخواست ستاد انتخابات یا حکم قضائی ورود به این مسائل موضعگیری بر علیه کاندیداهای تائید صلاحیت شده تلقی می شود.

به گزارش خبر گزاری برنا از تهران، سید شهاب الدین چاوشی در نشست ستاد امنیت انتخابات استان تهران که با حضور اعضای ستاد برگزار شد،با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زینب (س) به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه اشاره کرد و افزود:‌ در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد حضور گسترده خانواده ها و مردم از همه طیف ها بودیم و هرچند برخی با بد سلیقگی ها رفتارهایی مرتکب شدند اما حضور گسترده مردم کم سابقه بود.

وی ادامه داد:‌ این نشان می دهد در انتخابات هفتم اسفندماه نیز شاهد حضور جدی و مشارکت حداکثری براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در انتخابات هستیم.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی همه گروه های سیاسی به طور جدی وارد شده اند تصریح کرد: حضور حناح ها موجب می شود  شاهد رقابت گسترده در عرصه انتخابات باشیم.

معاون  استاندار تهران با اشاره به اینکه عده ای همواره به دنبال تحلیل های خاص خود از انتخابات هستند افزود:‌انتخابات باید منشا وحدت،همدلی و همزبانی در کشور باشد و وفاق ملی در سایه آن ایجاد شود.

چاوشی با بیان اینکه هیچ فرد و گروهی حق انجام  اقدامات خودسرانه در مسیر انتخابات ندارد،تاکید کرد:‌جمع آوری بنرهای تبلیغاتی برخی از کاندیداها در مراسم 22 بهمن با هماهنگی ستاد انتخابات استان و فرمانداری تهران نبوده است و بدون درخواست ستاد انتخابات یا حکم قضائی ورود به این مسائل موضعگیری بر علیه کاندیداهای تائید صلاحیت شده تلقی می شود.

رییس ستاد انتخابات استان تهران افزود:‌از معاونت امنیتی استانداری خواسته شده تا مشخص شود چه کسانی در اقدامات خودسرانه 22 بهمن ماه عمل کرده اند و اگر تعمدی در کار بوده به دستگاه قضایی ارجاع می شود.

وی ادامه داد: اجرای قانون انتخابات منحصرا به عهده ستاد انتخابات وزارت کشور، استانداری ها،فرمانداری ها و بخشداری هاست که در صورت اعلام تخلفات ، دستگاه قضائی طبق قانون رسیدگی می کند.
رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه اجرای کامل قانون برای همه گروهها و احزاب در جریان انتخابات امری لازم و بدیهی است گفت:‌ هیچ تبعیضی را در برخورد با تخلفات یا اقدامات قانونی فعالین انتخابات نمی پذیریم.
چاوشی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در 7 اسفندماه را آزمون تاریخی جدیدی برای کشور برشمرد و افزود:‌ در این مسیر همه باید به رعایت حقوق همدیگر ملتزم باشند و دستگاه های نظارتی، امنیتی، قضائی وظایف قانونی خود را با هماهنگی انجام دهند.
وی با تاکید براینکه خدشه دار شدن وحدت ملی، امنیت عمومی و حقوق جامعه مورد قبول ارکان عالی نظام و مردم ما نیست تصریح کرد:  هیچ گروه و نهادی حق ورود به مسائل انتخابات را غیر از چهارچوب های قانونی ندارد.
به گفته رییس ستاد انتخابات استان تهران،‌ همه نهادها در قبال اجرای قوانین باید پاسخگوی شورای تامین استان و شهرستان باشند و در صورت تخطی از قوانین دستگاه قضائی ملزم به پیگیری و برخورد با تخلفاتی است که سلامت و صلاحیت انتخابات را خدشه دار می کند.
چاوشی گفت:‌انتخابات معیاری برای همزیستی مسالمت آمیز و پای بندی به حقوق جامعه، از سوی همه ایرانیان تلقی می شود ودر جامعه ای با تکثر آراء و عقاید نمی توان از توجه به قانون غفلت کرد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به لزوم توجه به مر قانون مورد تاکید رهبر معظم انقلاب عنوان کرد:‌همانطور که انتظار داریم افراد رد صلاحیت شده از قانون تمکین کنند،باید انتظار داشته باشیم همه دست اندرکاران انتخابات از ورود و مداخله در انتخابات ممانعت کنند.
به گفته چاوشی؛هر عاملی به بروز شبهه در امر خطیر انتخابات منجر شود از سوی دلسوزان کشور باید به دقت رصد و کنار گذاشته شود.
رییس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد:‌باید به گونه ای رفتار کنیم که سیاست های دولت مبتنی بر برد-برد در داخل کشور نیز توسعه یابد.
وی با اشاره به اینکه ‌پس از برجام نگاه های بین المللی متوجه رفتارهای سیاسی ایرانیان است عنوان کرد:‌برای خاتمه دادن به منازعات، بهترین روش، حضور در پای صندوق های رای است .
چاوشی گفت:‌ما متولیان حکومت و نظام باید ضمن ایجاد بستر لازم برای همه گروه ها و جناح ها در انتخابات، یکپارچگی سیاسی  نظام را حفظ کنیم.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران تاکید کرد:‌قانون اساسی ما راه جلوگیری از منازعات و اختلاف سلیقه های سیاسی را در پای صندوقهای رای پیش بینی کرده است.

وی با تاکید براینکه در انتخابات ‌اصل را بر بیطرفی مسئولین و اعتماد مردم گذاشته ایم گفت:‌ هیچ اقدامی را در جهت خدشه دار شدن اعتماد مردم جایز نمی دانیم.

در ادامه نشست هریک از اعضای ستاد امنیت انتخابات استان و فرمانداران به بیان نقطه نظرات و مسایل حوزه خود پرداختند.برخورد با تخلفات احتمالی کاندیداها،لزوم رصد فضای مجازی و امکان حضور فرمانداران برای تصریح مسیر انتخابات در شبکه استانی از جمله موضوعات مورد اشاره بود.

در ادامه رییس ستاد انتخابات استان تهران نیز بر اهمیت همراهی شبکه استان تهران تاکید کرد و گفت:‌هنوز آنگونه که باید  شکل گیری شبکه جدید استان تهران اطلاع رسانی نشده است و درخواست  اطلاعر سانی گسترده این شبکه داده شده  تا حق 16 نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان تهران ملاحظه شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز