بیشترین آسیب جعل هویت در فضای مجازی متوجه بانوان است

۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۰۹:۵۱:۱۵
کد خبر: ۳۷۳۹۸۸
بیشترین آسیب جعل هویت در فضای مجازی متوجه بانوان است
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت:یکی از ویژگی های فضای مجازی پنهان ماندن هویت و یا امکان جعل هویت واقعی است که مجرمان از این ویژگی برای رسیدن به مقاصد و اهداف شوم خود حداکثر استفاده را می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، سرهنگ علی اعتمادی گفت: به دلیل پنهان ماندن هویت در فضای مجازی بسیاری از افراد فریب ظاهر دروغین مجرمان را می خورند و به راحتی به افراد اعتماد می کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در اختیار آنها قرار می دهند.

وی تصریح کرد: به استناد پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا بیشترین آسیب در این خصوص متوجه بانوان است و در بسیاری از موارد مجرمان هویت واقعی خود را پنهان می کنند و از این طریق به ارتکاب اعمال مجرمانه دست زده اند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: شهروندان و کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که اگرچه احقاق حق شاکی صورت می پذیرد و مجرمان سایبری توسط پلیس فتا شناسایی، دستگیر و به مقام قضایی تحویل داده می شوند اما آبروی رفته قربانیان به راحتی باز نمی گردد.

سرهنگ اعتمادی در پایان افزود: توصیه ما به شهروندان به ویژه خانم ها این است که به هویت افراد در فضای مجازی وخصوصا شبکه های اجتماعی اعتماد نکنند و از به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی خود در فضای مجازی اجتناب کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز