۶۲۴ هزار نفر، واجد رای از خراسان شمالی/اعلام موافقت با برگزاری مناظرات کاندیداها در دانشگاه ها

۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۱۳:۰۶:۲۷
کد خبر: ۳۷۴۱۱۰
۶۲۴ هزار نفر، واجد رای از خراسان شمالی/اعلام موافقت با برگزاری مناظرات کاندیداها در دانشگاه ها
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: از خراسان شمالی 624 هزار و 300 نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات 7 اسفندماه هستند که 16 هزار نفر از آنان رای اولی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد رحیم نوروزیان رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: این تعداد رای دهنده 67 درصد از کل جمعیت استان را تشکیل می دهند.

نوروزیان در ادامه تصریح کرد: 14 هزار نفر از خراسان شمالی در مسئولیت های مختلف در برگزاری انتخابات پیش رو نقش دارند.

وی همچنین گفت: در روز 7 اسفندماه نیز 825 شعبه اخذ رای میزبان آرای مردم در سطح استان خواهند بود.

وی همچنین با اعلام اینکه امروز اسامی نهایی کاندیداهای تایید صلاحیت شده خراسان شمالی برای انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان اعلام شد، گفت: مهلت قانونی انجام تبلیغات برای کاندیداها از 29 بهمن ماه تا شش اسفندماه است.

این مسئول در بخشی دیگر از سخن خود عنوان کرد: ستاد انتخابات استان برنامه ریزی کرده است که تشکل های دانشجویی با هماهنگی مسئولان دانشگاه های استان از کاندیداهای انتخاباتی برای انجام مناظرات در درون دانشگاه ها دعوت کنند تا با حضور آنان و مردم، این مناظرات به منظور آشنایی مردم با این نامزدها و ارائه پرسش از آنان برگزار شوند.

افزون بر این، وی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد نیز شرایطی را فراهم کرده است تا برای کاندیداهایی که علاقمند به انجام تبلیغات از طریق وب سایت هستند، وب سایت طراحی شود که کاندیداهای متقاضی باید از طریق سامانه آماده شده در این زمینه تقاضا دهند.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که تمامی کاندیداها باید در تبلیغات خود از تخریب رقبا اجتناب کنند، خاطر نشان کرد: در فضای مجازی نیز تمامی محتواهایی که کاربران برگزار می کنند، رصد می شود و تخریب ها و توهین ها نیز مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی همچنین در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از تبعات خلاء قانونی در شفاف سازی هزینه کردهای تبلیغات کاندیداتوران چیست؟ گفت: این خلاء در قانون وجود دارد در حالیکه باید سرانجام این خلاء قانونی شفاف سازی شود.

نوروزیان اذعان کرد: رسانه ها، مردم و تشکل های حزبی باید تعیین تکلیف و شفاف سازی این خلاء قانونی را به عنوان یک مطالبه از مجلس آینده تقاضا کنند.

 

نظر شما