استاندار قزوین در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان:

عزم و اراده دولت ایجاد تحول اقتصادی است

۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ۱۱:۲۷:۲۱
کد خبر: ۳۷۴۵۲۳
عزم و اراده دولت ایجاد تحول اقتصادی است
همتی: محیط کسب و کار در کشور نیازمند یک تغییر جدی است و عزم و اراده دولت تحول اقتصادی و رسیدن به رشد 8 درصدی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین اظهار کرد: امید است در فضای پسابرجام همراه با سیاست های دولت تدبیرو امید با همت بلند همه سرمایه داران، مهندسان و کارگران در حیطه های مختلف به ویژه در صنعت ساختمان شاهد رشد و شکوفایی چشمگیری باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: رونق تولید و کسب و کار در کشور و به تبع آن در استان با برداشتن گام های بلند عاقلانه و کارشناسانه متخصصان امکان پذیر خواهد بود.

استاندار قزوین با تاکید مجدد بر ضرورت تلاش دست اندرکاران در راستای رونق اشتغال در جامعه، افزود: ارتقای جایگاه اقتصادی، پایداری اشتغال، رفاه اجتماعی، رونق تولید و اشتغال با تلاش های متخصصان و کارشناسان میسر خواهد شد.

همتی خاطرنشان کرد: رونق صنعت ساختمان و ساخت و سازها از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد رونق اشتغال در این عرصه نیز باشیم.

وی افزود: هماهنگی بین بانک ها، دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی از راهکارهای مهمی است که در صورت تحقق موجب رونق در صنعت ساختمان و ساخت و سازها خواهد شد و در صورت این مشارکت و رفع موانع می توانیم در استان شاهد ارتقای تولید، اشتغال و اقتصاد باشیم و سهم خوبی را نیز در تولید ناخالص ملی را داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بر اساس آخرین گزارش بانک جهانی در بین 189 کشور، ایران از رتبه 144 ظرف دو سال گذشته به رتبه 130 و در حال حاضر نیز به رتبه 118 ارتقا یافته است اما از نظر ما این جایگاه مطلوبی نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در شرایط تحریم به سر می بردیم ولی طی دو ساله اول آغاز به کار دولت تدبیر و امید شاهد به وجود آمدن شرایط خوبی در حوزه کسب و کار بودیم و انتظار این است که در فضای پساتحریم شاهد تفاوت چشمگیری نسبت به گذشته باشیم.

همتی با تاکید بر ضرورت تلاش در راستای ارتقای شاخص های مختلف اقتصادی در استان بیان کرد: بنای ما در استان این است که تلاش لازم را داشته باشیم تا با مشارکت مدیران دستگاه های اجرایی شاخص های حوزه استانی را به سمت تغییر مثبت سوق دهیم و به حد مطلوب برسانیم.

استاندار قزوین در خصوص ارتقای شاخص های سطح ملی نیز باید پیگیری مستمر و جدی صورت گیرد تا با برگزاری نشست ها و جلساتی با حضور رییس جمهور محترم، معاون اول ایشان و وزرای کشور و راه و شهرسازی این امر را محقق سازیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: رتبه های فعلی در زمینه های ذکر شده بیانگر این است که محیط کسب و کار در کشور نیاز به تحول جدی در تغییرفرآیندها، نگرش ها، روش ها و تعامل بیشتر دولت و بخش خصوصی دارد تا بتوانیم شاهد رونق اقتصادی در استان باشیم.

وی با اشاره به شاخص های بانک جهانی درخصوص ارزیابی کشورها اشاره کرد و افزود: بانک جهانی بر اساس 10 شاخص عمده محیط کشورها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

همتی سپس به بیان این شاخص ها پرداخت و افزود: سهولت راه اندازی کسب و کار، اشتراک برق، ثبت دارایی ها، میزان حمایت از سرمایه گذاران خرد، پرداخت مالیات، اجرای قراردادها، تجارت بین المللی از جمله این شاخص هاست و هر کدام از آن ها زیر مجموعه هایی را شامل می شود.

استاندار قزوین ابراز کرد: ما با رتبه 167 نمی توانیم یک جهشی در میزان صادرات، مواد اولیه، تکنولوژی و کالاهای سرمایه ای را شاهد بوده و یک کشور پیشرفته داشته باشیم و لازم است یک بازمهندسی در تمامی فرآیندها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: عزم و اراده دولت تحول اقتصادی و رسیدن به رشد 8درصدی در کشور است.

همتی تاکید کرد: بخش خصوصی نیز بایستی با اراده ی قوی و جدی دولت را در این راستا همراهی کند تا در استان نیز شاهد تحول مثبت در حیطه های مختلف باشیم.

این مسئول ادامه داد: نظر و ایده رییس جمهور نیز سپردن کارها از طریق دولت به مردم است و امید است با مشارکت و وحدت بخش خصوصی و بخش دولتی و شاهد تحول پرشتابی با سرعت رادیکالی در حیطه کسب و کار باشیم.

استاندار قزوین در پایان برند سازی، ارتقای کیفیت، نگاه به بازارهای خارجی علاوه بر بازارهای داخلی را نیز راهکارهای موثری در راستای رونق و ارتقای کسب و کار بیان کرد.

استاندار قزوین 2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز