قاسم پناهی قائم مقام امور مالیاتی کشور

شفافیت مالیاتی با اجرای قانون مالیات های مستقیم تحقق پیدا خواهد کرد

۱۳۹۴/۱۱/۲۹ - ۱۰:۴۲:۵۳
کد خبر: ۳۷۴۸۶۸
شفافیت مالیاتی با اجرای قانون مالیات های مستقیم تحقق پیدا خواهد کرد
محمدقاسم پناهی قائم مقام امور مالیاتی کشور در همایش اصلاح قانون مالیات های مستقیم که در سالن همایش اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد گفت : اجرای قانون مالیات های مستقیم در کشور به شفافیت های مالیاتی کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، در این همایش یعقوب مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی استان گفت : با اعلام سیاست های کلان توسط مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی در تلاش هستیم با سیاست های مدون بجای اتکا که به درآمدهای نقتی بیشتر به درآمدهای مالیاتی متکی باشیم.

وی افزود : درآمدهای مالیاتی می توانند به امنیت اقتصادی کشور کمک کند و ما به این منظور برای تسهیل شرایط و آموزش و اطلاه رسانی تلاش می کنیم.

محمد قاسم پناهی قائم مقام امور مالیاتی کشور هم گفت : در 31 تیرماه امسال قانون مالیات های مستقیم توسط مجلس تصویب و دولت آنرا ابلاغ کرد و قرار است از ابتدای سال 95 در کشور اجرا شود.

وی افزود : بر اساس رویکرد سازمان تسهیل شرایط برای فعالان اقتصادی و بجران هزینه های کشور توسط درآمدهای مالیاتی است و که در آینده بتواند علاوه بر اصلاح نرخ ها وو مشوق های مالیاتی شاهد افزایش شفافیت در نظام مالیاتی کشور باشیم.

قائم مقام امور مالیاتی کشور تصریح کرد : برای اجرای بهتر نظام مالیاتی نیازمند افزایش مشارکت عمومی هستیم زیرا اعتقاد داریم معدیان خود میزان مالیاتشان را تعیین کنند.

قاسم پناهی گفت : یکی دیگر از رویکردهای سازمان و نظام مالیاتی جدید اینست که تمام فعالان اقتصادی بصورت کاملا شفاف مالیات های خود را بپردازند و اگر قرار بر معافیت های مالیاتی باشد اجرا شود.

وی افزود : بر طبق اصلاحیه قانون مالیاتی شرکت های دانش بنیان ، شرکت های فناوری و مناطق آزاد در صورت تسلیم اظهارنامه مالیاتی می توانند از مشوق های معافیت های مالیاتی بهره مند شوند .

قائم مقام امور مالیاتی کشور تصریح کرد : در حال حاضر تلاش سازمان برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی قوی برای ساماندهی وضعیت مالیاتی کشور هستیم که البته ایجاد این بانک و ارتباط آنلاین با معدیان نیازمند فراهم سازی بستر اینترنت در کشور است.

قاسم پناهی گفت : با ایجاد بسترهای لازم اینترنت و بانک اطلاعاتی خواهیم توانست مکاتبات را با معدیان از طریق شبکه انجام دهیم که تاثیر زیادی بر افزایش سرعت کار ، شفافیت و کاهش سفرهای غیرضروری خواهد داشت.

در این همایش که با حضور تعدادی از تجار و بازرگانان و تلاشگران عرصه اقتصادی در سالن همایش اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز