مدیرکل میراث فرهنگی خبر داد:

حضور کرمان در بزرگ‌ترین نمایشگاه گردشگری ایران

۱۳۹۴/۱۱/۲۹ - ۱۱:۱۹:۱۵
کد خبر: ۳۷۴۸۹۲
حضور کرمان در بزرگ‌ترین نمایشگاه گردشگری ایران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: استان کرمان در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران با مضمون «خانه‌های ایرانی» و «مهمان ما باشید» حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمود وفایی با اشاره به این‌که «خانه‌های ایرانی» و «مهمان ما باشید» به‌عنوان شعار و مضمون غالب این دوره از نمایشگاه گردشگری تهران برگزیده شده است، افزود: استان کرمان نیز در سالن 38 با تم «خانه‌ی کرمانی» نسبت به اجرای غرفه اقدام کرده که در این غرفه سعی شده نمایی از یک خانه‌ی کرمانی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: هم‌چنین تلاش شده در این نمایشگاه از ظرفیت صنایع دستی، بوم‌گردی و نیز بخشی از فرهنگ کرمان به خصوص عشایر این استان ترکیب مناسبی تهیه و ارائه شود.

وفایی در ادامه به اجرای موسیقی فولکلور کرمان با بهره‌گیری از داشته‌ها و تولیدات فرهنگی این استان در این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: گروه «مهر وطن» امروز چهارشنبه 28 بهمن در دو نوبت صبح و عصر به اجرای ویژه‌برنامه‌ی موسیقی که آواهای کرمانی را در بر می‌گیرد، می پردازد.

وی افزود: این آواها مشتمل بر فعالیت‌هایی چون قالی‌بافی، سوغات کرمان مانند قوتو و هم‌چنین فرهنگ ایلی و عشایر استان است.

وفایی گفت: در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران، بهره‌گیری از فرهنگ عشایر به خصوص پوشاک و تولیدات عشایری مد نظر است که در همین راستا حضور هنرمندان با پوشش عشایری، بخشی دیگر از فعالیت‌هایی است که به بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: در این نمایشگاه ظرفیت‌هایی چون ثبت جهانی لوت، تمدن هلیل‌رود و تنوع طبیعت استان در قالب فیلم، عکس و اقلام تبلیغاتی چاپی ارائه می‌شود.

وفایی با اشاره به این‌که طی این چند روز نشست با تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از برنامه‌های کرمان، اطلاع‌رسانی از رویدادها و فعالیت‌هایی هم‌چون ماراتن بین‌المللی لوت و ثبت جهانی لوت است که در حال حاضر گردشگران استان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز