تالاب های پلدختر از مواهب الهی و از زیباترین مناظر طبیعی هستند

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۷:۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۷۵۷۵۱
تالاب های پلدختر از مواهب الهی و از زیباترین مناظر طبیعی هستند
مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشورگفت: تالاب های پلدختر از مواهب الهی و از زیباترین مناظر طبیعی هستند.

به گزارش خبرنگار برنادرپلدختر،محمد درویش  دربازدید از منطقه شکار و صید ممنوع تالاب ها ی شهرستان پلدختر افزود: امروز بر سر حفظ محیط زیست نباید معامله کرد بلکه باید در شمار ارزش های زندگی قرار گیرد و مردم باید بدانند که محیط زیست قابل معامله نیست.

وی با بیان این که همه مردم محافظان محیط زیست هستند اظهارداشت: در این زمینه آموزش کلید اصلی حل مشکلات زیست محیطی است و مسایل محیط زیستی باید به درون خانواده ها و مدارس برود و باید تلاش کرد تا عشق به طبیعت و محیط زیست در افراد جامعه به ویژه نسل آینده نهادینه شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان نیزدراین بازدید به سطح حفاظتی تالاب های پلدختر و وضعیت حیات وحش و اکوسیستم منطقه اشاره کرد و گفت: ساخت پاسگاه محیط بانی در تالاب های تنگ فنی اقدامی مهم برای حفاظت از این مواهب الهی است .

مهرداد فتحی بیرانوند،افزود: گشت های نیروهای اجرایی در منطقه افزایش یافته و نیروها به صورت شبانه روز در منطقه مستقر تا از هر گونه قاچاق این گونه جلوگیری کنند و همچنین با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد .

درادامه این بازدید مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از منطقه شکار صید ممنوع تالاب ها و از ساخت پاسگاه تنگ فنی و از منطقه کول چپ از زیستگاه های سمندر لرستانی در شهرستان پلدختر بازدید کرد .

محمد درویش در جریان این بازدید سمندر لرستان را گونه باارزش در طبیعت دانست و گفت: وجود سمندر لرستانی نشان از بکری زیستگاه و پاکی چشمه ها و روان آبهای محل زیست این گونه مهم می باشد.

وی برنامه ریزی جهت جلوگیری از قاچاق و حفاظت مطلوب از سمندر لرستانی را ضروری دانست.

تالاب های پلدختر زیستگاه بسیاری از گونه های جانوری مانند پرندگان مهاجر و انواع آبزیان می باشد که در جنوب این شهرستان با فاصله حدود 15 کیلومتری از شهر پلدختر و در روستای ولی عصر (میرآباد) قرار دارند و به دلیل عدم ارتباط با رودخانه ها ، عاری از هرگونه آلودگی انسانی و صنعتی هستند . #

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز