مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان

۶ هزار حلقه چاه فعال استان از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند

۱۳۹۴/۱۲/۱۰ - ۱۱:۱۸:۳۳
کد خبر: ۳۷۹۰۸۵
۶ هزار حلقه چاه فعال استان  از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند
حبیب اله مظاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 هزار و 410 حلقه چاه فعال استان همدان از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، افزود: سهمیه بهره‌مندی استان از برقی‌کردن چاه‌های زراعی و کشاورزی هزار و 282 حلقه است ک

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: در راستای اجرای بند(ل) تبصره 2 قانون بودجه سال 93 که به تصویب شورای عالی اقتصاد نیز رسیده 20 درصد از چاه‌های آب کشاورزی دیزلی، برقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 هزار و 410 حلقه چاه فعال استان همدان از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، افزود: سهمیه بهره‌مندی استان از برقی‌کردن چاه‌های زراعی و کشاورزی هزار و 282 حلقه است که امیدواریم اعتبارات نیز متناسب با آن تخصیص یابد.

مظاهری عنوان کرد: با جلسات و هماهنگی‌های به عمل آمده و دستورالعمل‌های ارسالی از مرکز، کشاورزان می‌توانند برای تامین برق موردنیاز از چهار بند برق سراسری، پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و ژنراتورهای گازی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: به منظور رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده در برنامه ساماندهی چاه‌های کشاورزی استان که مصرف بهینه انرژی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی را به همراه دارد درخواست 641 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح شده که امیدواریم تخصیص یابد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: این طرح با همکاری استانداری همدان، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای همدان و شرکت توزیع نیروی برق همدان در حال پیگیری تا عملیاتی شدن است.

به گزارش تسنیم؛ نزدیک به 16 هزار حلقه چاه مجاز آبی در سطح استان همدان وجود دارد که شرکت آب منطقه‌ای همدان به دنبال نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های برقی است، با اجرای این طرح می‌توان کنتور هوشمند آب و برق روی کنتورها نصب کرده و میزان برداشت آب از چاه‌ها را مدیریت کرد.

اضافه‌برداشت‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر سبب شده تا منابع آب زیرزمینی استان همدان با مشکلات جدی مواجه شده و سالانه با افت یک متری سطح آب در سطح دشت‌های استان همدان مواجه باشیم.

شرکت آب منطقه‌ای همدان از سال گذشته برخورد با اضافه‌برداشت‌ از چاه‌های مجاز و فعالیت چاه‌های غیرمجاز را در اولویت خود قرار داده و تاکنون نزدیک به هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که صرفه‌جویی 130 میلیون مترمکعبی آب در منابع آب زیرزمینی استان همدان را به دنبال داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز