معاون عمرانی استاندار قزوین؛

لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه روستا

۱۳۹۴/۱۲/۱۰ - ۱۲:۴۹:۴۰
کد خبر: ۳۷۹۱۵۶
لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه روستا
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با برنامه ریزی مناسب از ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه روستاها باید جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر منوچهر حبیبی در جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک که با حضور اعضای این کمیسیون در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مشکل ساخت و ساز در روستاها باید با همفکری و همکاری دستگاه های وابسته حل و فصل شده تا از ساخت و ساز بی رویه در اطراف روستاها جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: با اجرای تعیین محدوده برای روستاها از ساخت و ساز پراکنده در روستاها باید جلوگیری کرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: یک چارچوب و شیوه نامه خاصی برای تعیین محدوده روستاها و ساخت و ساز در آن ها تعیین شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: متاسفانه طی سال های اخیر زمین های کشاورزی مرغوب اطراف روستاها به بهانه ساخت و ساز و در محدوده روستا بودن اقدام به تغییر کاربری کردند.

دکتر نیازعلی ابراهیمی پاک رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین نیز در ادامه این جلسه افزود: باید برای روستاها محدوده مشخصی تعریف شود تا با رعایت ضوابط و مقررات، ساخت و ساز در محدوده روستا انجام شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه روند ساخت و ساز در خارج از بافت روستاها طی سال های اخیر گسترش یافته است.

ابراهیمی پاک ابراز کرد: برای روستاهایی که ظرفیت ساخت و ساز در محدوده روستا تکمیل شده باید بازنگری انجام شود و از تخریب اراضی حاشیه روستاها که قابلیت کشاورزی دارند جلوگیری شود.

رضا افلاطونی مدیر امور ارضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین هم گفت: سیاست گذاری این است که ساخت و سازها را به اراضی درجه سه و چهار که فاقد قابلیت کشاورزی باشد سوق دهیم.

در پایان مقرر شد که طی یک جلسه هماهنگی بین مدیریت امور اراضی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، روستاهایی که نیاز به بازنگری در طرح هادی دارند احصاء شوند و در صورت نیاز به افزایش محدوده روستا مراتب از طرف بنیاد مسکن به کمیسیون تبصره یک ارجاع شود.

در این جلسه 31پرونده درخواست تغییر کاربری مورد بررسی قرار گرفت و به پرونده هایی که مغایرتی با قانون امور اراضی نداشتند موافقت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز