مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان

۱۱۴ تبعه خارجی شاغل در واحدهای کارگری لرستان اخراج شدند

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۰۸:۲۴:۳۶
کد خبر: ۳۷۹۳۲۱
۱۱۴ تبعه خارجی شاغل در واحدهای کارگری لرستان اخراج شدند
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از شناسایی و اخراج تعداد 114 تبعه خارجی شاغل در واحدهای کارگری این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا لرستان از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی آشتاب اظهار داشت: وجود اتباع خارجی غیر مجاز دارای آسیب های جدی برای جامعه و استان بوده و با توجه به مشکل اشتغال جوانان، و اشتغال اتباع خارجی بدون مجوز در واحدهای اقتصادی علاوه برایجاد تبعات سوء فراوان، مشکلات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی، باعث اتلاف نیروی کار داخلی می شود.
وی با اشاره به شناسایی این افراد توسط اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از محیط های کارگری در دستور کار بازرسان این اداره کل قرار داشته و در این راستا با بازرسی با همکاری نیروی انتظامی از سطح واحدهای گارگری این استان در11 ماهه سالجاری تعداد 114 تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در واحدهای اقتصادی شناسایی شدند.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در این راستا از ابتدای سال 94 تاکنون یک هزار و 131 فقره بازرسی از واحدهای کارگری و تولیدی استان انجام شده و علاوه بر شناسایی اتباع غیرمجاز خارجی در این واحدها، 19 کارفرمای متخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان اضافه کرد: در مجموع تعداد 114 نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری لرستان شدند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری برای ساماندهی اتباع خارجی تحت نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شغل های تعریف شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول باشند، تعداد هشت فقره پروانه کار جدید وچهار پروانه کار اتباع خارجی صادر و تمدید شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز