افزایش مبلغ جریمه های رانندگی بر امنیت عبور و مرور می افزاید

۱۳۹۴/۱۲/۱۲ - ۱۳:۰۶:۵۵
کد خبر: ۳۸۰۰۵۲
افزایش مبلغ جریمه های رانندگی بر امنیت عبور و مرور می افزاید
رئیس پلیس راهور استان ضمن تشریح چگونگی افزایش مبلغ جریمه های رانندگی گفت: افزایش این مبالغ امنیت عبور و مرور را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ "حمید معین زاده" در نشست خبری خود با اصحاب رسانه 70 تا 80 درصد علل تصادفات شهری را عوامل انسانی ذکر و تصریح کرد: آموزش، مهندسی ترافیک و اجرای صحیح مقررات سه ضلع مثلث ترافیک است.

وی بیان داشت: مردم از پلیس توقع دارند تا با نظارت بر اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی عبور و مرور آنان را تسهیل کنند.

سرهنگ معین زاده با بیان این مساله که 38 کد از 172 کد جریمه راهور افزایش پیدا کرده است، افزود: 11 کد جریمه افزایش 100 درصدی و 27 کد دیگر افزایش 50 درصدی داشته اند.

وی بیشترین مبلغ جریمه را جریمه رانندگی در حالت مستی یا مصرف روانگردان عنوان کرد و گفت: این جریمه از دومیلیون ریال به چهار میلیون ریال افزایس داشته است.

رئیس پلیس راهور اظهار داشت: جریمه باید اثرگذار باشد و نباید کم بودن مبالغ از میزان بازدارندگی آن بکاهد.

وی اضافه کرد: پلیس از اعمال جریمه انتظار کاهش تخلف دارد و جریمه حربه ای است برای اصلاح رفتار ترافیکی جامعه و ما معتقدیم افزایش مبلغ جریمه های رانندگی امنیت عبور و مرور را افزایش می دهد.

سرهنگ معین زاده ادامه داد: چهار درصد خودرو های کشور در کرمان تردد می کنند اما تنها سه و نیم درصد جریمه های اعمال شده به استان تعلق دارد.

وی جان باختن فردی در تصادف رانندگی را غیرقابل جبران دانست و گفت: در یازده ماهه نخست سال جاری در حوزه درون شهری شاهد افزایش و یا کاهش تلفات نبوده ایم.

معین زاده عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز را اصلی ترین علل وقوع تصادفات شهری در استان ذکر کرد و بیان داشت: صحبت کردن با تلفن همراه شش برابر احتمال وقوع تصادف را افزایش می دهد.

وی عدم تعویض پلاک در زمان معامله خودرو را باعث به وجود آمدن مشکلات بعدی ارزیابی کرد و بیان داشت:در قانون جدید این مساله 750 هزار ریال جزیمه برای فرد در پی خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: سامانه اینترنتی "راهور 120" خدمتی نوین در راستای پرداخت جریمه های رانندگی به صورت آنلاین است که شهروندان کرمانی نیز می توانند از این طریق امور خود را پیگیری کنند.

وی در خانمه از شهروندان درخواست کرد تا در روزهای پایانی سال توجه بیشتری به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند و ارامش روانی جامعه را با این اقدام افزایش دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز