باز هم بکمک ضعف تاکتیکی سیدعباسی ، والیبال ارومیه فصل را با ناکامی به پایان رساند

۱۳۹۴/۱۲/۱۲ - ۲۰:۲۷:۴۲
کد خبر: ۳۸۰۱۷۵
باز هم بکمک ضعف تاکتیکی سیدعباسی ، والیبال ارومیه فصل را با ناکامی به پایان رساند
والیبال ارومیه برای دومین فصل پیاپی بکمک اشتباهات جهانگیر سیدعباسی و سعید معروف از رسیدن به جام ناکام ماند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، پس از درخشش تیم ملی والیبال در مسابقات بین المللی بود که موج والیبال دوستی در کشور و بخصوص در پایتخت والیبال شهر ارومیه شکل گرفت.

همین موج والیبال دوستی در آغاز فصل 4-93 سعید معروف را به ارومیه بازگرداند و در اولین گام جهانگیر سیدعباسی دایی این بازیکن بعنوان سرمربی تیم شهرداری ارومیه انتخاب شد.

تیم کاملا بر مبنای حضور سعید معروف بعنوان پاسور بسته شده بود یعنی شهرام محمودی که بیشترین هماهنگی را با کاپیتان تیم ملی داشت نیز جذب ارومیه شد، ولی وقتی در میانه فصل سعید معروف قصد سفر به روسیه گرفت و تیم را رها کرد بیشترین امید برای قهرمانی که حداقل انتظار عاشقان والیبال این شهر بود نیز با خود رخت بست.

سیدعباسی از همان ابتدای فصل توان هدایت خود را با عدم پاسخ گویی و حمله به سوالات خبرنگاران نشان داد.

در بازی هفته دوم که شهرداری ارومیه میزبان نوین کشاورز بود که با برد 3 بر صفر میزبان (ارومیه) نیز همراه بود آنالیزها نشان می داد نوین کشاورز در همان ست نخست بیش از 11 خطای سرویس و شهرداری ارومیه در کل جریان بازی حدود 14 خطای سرویس داشت.

آرمات سرمربی آنروز نوین کشاورز دلیل خطاهای سرویس رو استفاده از سرویس های ریسکی بخاطر قدرت بازیکنان شهرداری در حمله عنوان کرد ولی سیدعباسی بجای پاسخ ، با حمله به خبرنگار سوال کننده سوال را بی پاسخ گذاشت ضمن اینکه در پاسخ به سوالی دیگر در مورد نداشتن تعویض در طول بازی را عدم شناخت از بازیکنان عنوان و تا نیم فصل فرصت خواست.

فصل قبل و در بازی فینال در روزی که بشدت قدرت سعید معروف در ایجاد جوی روانی بنفع تیم بخاطر کاپیتان بودن در تیم ملی احساس می شد ، شهرداری ارومیه با اشتباهات تاکتیکی سیدعباسی و تعویض های به موقع پیمان اکبری در فینال باخت تا همگان به عینه عدم تعویض های مناسب و اشتباهات تاکتیکی بخصوص در سرویس را بعنوان دلایل باخت تیم عنوان کنند ، بعبارتی همان سوالاتی که در ابتدای فصل سیدعباسی آنها را بی پاسخ گذاشت.

اما در آغاز فصل 5-94 سعید معروف دوباره به ارومیه بازگشت و سیدعباسی و مسئولین تیم در مصاحبه های گوناگون پیشنهاد خارجی ورمگلیو و نیکولوف را از دلایل عدم تمدید قرارداد آنها را عنوان دانستند که بعد آغاز فصل و حضور آنها در تیم پیکان خلاف گفته های آنها را نشان داد.

حتی احد یوسفی مدیرعامل باشگاه در گفتگو با خبرنگاران درباره تیم این فصل گفته بود که تیم این فصل از نظر بودجه گرانتر از فصل قبل بسته شده است.

فصل برای شهرداری آغاز شد ولی تیم هرگز عملکردی در خور یک مدعی نداشت طوری که در زاهدان و در مقابل تیمی که حتی باندازه هزینه یک بازیکن شهرداری هم نداشت 11 بر صفر عقب افتاد تا حداقل در تاریخ لیگ برتر یک رکورد منفی بی سابقه را از خود بر جای بگذارذ.

هر چه از فصل می گذشت ضعف تیم در روی نیمکت بیشتر نمایان می شد تا اینکه پوریا فیاضی دچار مصدومیت شود.

همین مصدومیت بازار شایعات از سوی مسئولین باشگاه را با ادعای جذب ستاره های خارجی بیشتر کرد تا اینکه آرش کشاورزی بازیکن شهرداری تبریز که با این تیم نیز قرارداد داشت را به ارومیه بکشاند.

همین اتفاقات هم نتوانست شرایط تیم را بهتر کند و اشتباهات تاکتیکی و باخت های عجیب در نهایت باعث شد رتبه سوم برای تیمی که میدانست با این رتبه حریف پیکانی که با توجه به رتبه بهتر دارد و میزبان خواهد بود، شد.

تیم به هر زحمتی بود خود را به نیمه نهایی رساند و همان اتفاقی که همگان از آن میترسیدند یعنی میزبانی پیکان در دیدار نیمه نهایی.

بهرشکل شهرداری ارومیه که با کمک هوادارانش خود را به جمع 4 تیم رسانده بود در تهران و با جنجالی که سعید معروف آن را به راه انداخت و جهانگیر سیدعباسی توان ایجاد تغییر در روحیه و تاکتیک تیم را نداشت از رسیدن به فینال باز بماند.

با تماشای سه بازی شهرداری ارومیه و پیکان در نیمه نهایی لیگ برتر میتوانیم اذعان کنیم که شهرداری تنها بکمک تماشاگرانش توانست در این بازی و سایر بازی های مهم فصل نتیجه بگیرد و در بازی با پیکان باز هم پیمان اکبری همانند دیدار فینال فصل قبل با استفاده از بازی خوانی خوب خود و اشتباهات تاکتیکی سیدعباسی بخصوص در ست های حساس فینال را از چنگ عاشقان ارومی دربیاورد.

با پایان این فصل برای شهرداری در بهترین شرایط با عنوان سومی ضعف کادر فنی و در راس آنها جهانگیر سیدعباسی که قدرت کافی برای هدایت تیم نداشت و بیشتر اوقات نیز کاپیتان (پسر دایی) دستورات تعویض را صادر می کرد ، عدم تسلط سعید معروف برای جلوگیری از جنجال سازی و زوج احد یوسفی و محمد حضرت پور در راس باشگاه که کمک زیادی برای افزایش هزیه به تیم شد و حالا هواداران ناامید شده چشم انتظار آمدن فصل جدید شاید با اتفاقات جدید باشند.

محمد حضرت پور شهردار ارومیه که در راس باشگاه حضور دارد قول های فروانی از سویش بعد از آسیب دیدگی پوریا فیاضی برای جذب بازیکنان خارجی داده شد و حتی احد یوسفی مدیر باشگاه که قول های زیادی برای جذب بازیکنان خارجی در 2 جای خالی تیم داده بود تنها بفکر ایجاد جوی مثبت بنفع خود داشتند که در نهایت و با پایان آن نیز اقدامی برای جذب صورت نگرفت.

جهانگیر سیدعباسی هم که همیشه در ست پنجم یک بازنده محض بوده (4 باخت طی 5 بازی) و قدرت کافی نیز برای تغییر تاکتیک نداشته امسال هم نشان داد که در قواره های هدایت تیمی به بزرگی شهرداری ارومیه ندارد.

سعید معروف که همیشه از او بعنوان یک ستاره یاد می شود طی 2 فصل با افولی که با آن مواجه شده و این شکست سخت در مقابل پیکان بدلیل جنجال سازی بی موردش بیش از پیش جایگاهش در تیم ملی را با انتخاب یک آرژانتینی دیگر بعنوان سرمربی دیگر در خطر خواهد دید.

شهرداری ارومیه طی 2 فصل در اکثر بازی ها بیش از 6هزار تماشاگر را به سالن می کشاند با توجه به عدم نتیجه گیری در این 2 فصل و کسب عنوان نائب قهرمانی با بهترین تیم تاریخ حالا ترس از احتمال عدم حضور بدلیل مشکلات مالی نیز از سویی دیگر میتواند بحرانی جدید در والیبال ارومیه بوجود بیاورد.

حالا باید این سوال رو از شخص محمد حضرت پور شهردار تلاش گر ارومیه پرسید که آیا قول هایی که بعد از پایان فصل قبل مبنی بر تغییرات در کادرفنی و بهتر کردن آن و جذب بازیکنانی در خور شخصیت والیبال ارومیه داده بود آیا فقط بخاطر انتخابات بود یا دلایل دیگری داشت که در نهایت انجام نشد ؟ آیا بودجه بیش از 20 میلیارد طی دو فصل تنها به یک نائب قهرمانی انجامیده هدر دادن نبوده است ؟

بهر حال امیدواریم والیبال ارومیه که همواره بعنوان پایتخت والیبال در آسیا مطرح می شود و مردمانش عاشق این رشته ورزشی هستند آیا با این روند رنگ جام را در سالهای آینده خواهند دید ؟

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز