بازدید فرماندار سراوان از اجرای عملیات شهرستان؛

آغاز عملیات سم پاشی کانونهای مالاریا خیز در استان سیستان وبلوچستان

۱۳۹۴/۱۲/۱۳ - ۱۰:۲۲:۲۱
کد خبر: ۳۸۰۳۲۰
آغاز عملیات سم پاشی کانونهای مالاریا خیز در استان سیستان وبلوچستان
برنا: به منظور سلامت هم استانیهای عزیز وپیشگیری از خطر انتقال مالاریا عملیات سم پاشی در کانونهای مالاریا خیز استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ،دکتر ملک کیانی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان گفت : با توجه به شروع فصل انتقال مالاریا و به منظور پیشگیری از هر گونه خطر انتقال و سلامت هم استانی های عزیز عملیات سم پاشی کانونهای مالاریا خیز استان آغاز شده است  و تا پایان اسفندماه  ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد : بیش از 400 نفر از کارگران سم پاش مالاریا تحت نظارت کارشناسان مالاریا دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  کار عملیات سم پاشی را بر عهده دارند.

 

به گفته دکتر کیانی در شهرستانهای کنارک ، چابهار، سوران، سراوان و مهرستان کانونهای مالاریا خیز وجود دارد که لازم است  تحت نظارت و کنترل جدی قرار گیرد.

گفتنی است:در شهرستان سراوان به دلیل اهمیت بیماری مالاریا فرماندار شهرستان به همراه مدیر شبکه ورئیس مرکز بهداشت از عملیات اجرایی تیم های سم پاش بازدید کرد.

 

لازم به ذکر است: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یکی از دانشگاههای موفق کشور در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری مالاریا است که این موفقیت با تلاش مسوولین دانشگاه  و تیم های سلامت،وکارشناسان مالاریا در سراسراستان محقق شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز