استاندار قزوین:

کمیته امداد برای ایجاد ۴ هزار شغل پایدار در استان تلاش کند

۱۳۹۴/۱۲/۱۶ - ۱۰:۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۸۱۳۲۹
کمیته امداد برای ایجاد ۴ هزار شغل پایدار در استان تلاش کند
همتی: ما از کمیته امداد انتظار داریم که در سال 95 در راستای ایجاد 4 هزار شغل پایدار در استان تلاش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی در دیدار مدیرکل و مجموعه مدیریتی کمیته امداد امام خمینی(ره)استان با ایشان که به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد انجام شد، با بیان اینکه الگوی کمیته امداد در توانمندسازی نیازمندان قابل تحسین است اظهار کرد: امام خمینی(ره) براساس اشراف کاملی که بر وضعیت و نوع نیازهای جامعه آن زمان داشتند پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی به تاسیس این نهاد مقدس پرداختند.

استاندار قزوین در ادامه عنوان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی همواره صاحب انقلاب را محرومان و پابرهنگان می دانستند و حمایت از این اقشار را از اولویت های پس از پیروزی انقلاب می دانستند و این روحیه به عنوان ارزش های اولیه نیز همواره بایستی در جامعه ما جاری و ساری باشد.

همتی با بیان اینکه کار و ماموریت کمیته امداد امام(ره) را در راستای تعالیم دینی است، گفت: این توفیق از سوی خداوند شامل حال مسئولان و کارکنان این نهاد شده است که درخدمت محرومان جامعه باشند و براساس آموزه های دینی برای مساعدت و توانمندسازی خانواده های نیازمند تلاش کنند.

استاندار قزوین شیوه و الگوی حمایت جمهوری اسلامی را در راستای توجه به محرومان بی نظیر و منحصر به فرد اعلام کرد و افزود: حمایت از محرومان با هدف رفع نیازهای آنان و تلاش در توانمندسازی این افراد و خانواده ها به عنوان یک الگوی موفق و بی نظیر همواره مورد اذعان هیات هایی که از کشورهای مختلف به ایران سفر می کنند نیز، می باشد.

وی الگوی کمیته امداد را در توانمندسازی نیازمندان قابل تحسین اعلام کرد و خطاب به مدیران و دست اندرکاران مجموعه کمیته امداد امام(ره) ادامه داد: امروزه دامنه خدمات این نهاد با ارزش به جمهوری اسلامی محدود نیست چراکه اسلام به دنبال نجات بشریت است و مردم ایران نیز به عنوان مرکز ثقل حکومت اسلامی پیام حمایت از محرومان را به مردم جهان می رسانند.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: این نهاد بایستی با اتخاذ شیوه های نوین، زمینه لازم را فراهم سازد تا با مراجعه حضوری افراد نیازمند جلوگیری شود و تا حد امکان بدون مراجعه حضوری مشکلات آنان حل شود تا در پیچ و خم های اداری گرفتار و دچار زحمت نشوند.

وی بر ضرورت توانمندی افراد نیازمند از طریق آموزش و شیوه های خلاقانه تاکید کرد و افزود: انتظار مجموعه دولت از این نهاد این است که با شیوه های مناسب و نو با تاکید بر آموزش، خانواده های تحت پوشش را به خودباوری و توانمندی برسانند و در این خصوص تلاش مضاعفی را انجام دهند.

استاندار قزوین تصریح کرد: ما از کمیته امداد انتظار داریم که در سال 95 در راستای ایجاد 4هزار شغل پایدار در استان تلاش داشته باشد و در راستای رسیدن به این هدف همراهی های لازم از سوی استانداری نیز صورت خواهد گرفت.

همتی در ادامه برضرورت ساماندهی خیرین و واقفین در استان تاکید کرد و افزود: استان قزوین دارای مردمی متدین است که روحیه خیرخواهی بالایی دارند و لازم است، این امر ساماندهی شود تا در مسیر درست و مناسب قرار گرفته تا روند حمایت از افراد و خانواده های نیازمند با هدف برقراری عدالت صورت گیرد.

وی در ادامه پیشگیری از اعتیاد را در روستاها ضروری اعلام کرد و بیان کرد: دهیاران بایستی در راستای پیشگیری از اعتیاد در مناطق روستایی اقدامات لازم را داشته باشند.

استاندار قزوین پیشگیری از معضل طلاق را نیز از اقدامات مهم دانست و گفت: پیشگیری از معضل طلاق نیز یک امر مهم و ضروری است و درخصوص برگرداندن خانواده های در شرف جدایی نیز به ادامه زندگی مشترک موجب می شود که تعداد زنان سرپرست خانوار نیز در استان به حداقل ممکن برسد.

همتی در خصوص کشف استعدادهای نهفته در بین فرزندان خانواده های تحت پوشش نیز تاکید کرد و افزود: کشف استعدادهای درخشان در بین نوجوانان و جوانان خانواده های نیازمند و ایجاد و تقویت خودباوری در بین این افراد به عنوان یک ارزش اجتماعی بایستی مدنظر مدیران و برنامه ریزان این نهاد باشد.

مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) استان نیز در این جلسه به ارایه گزارشی از اقدامات و عملکرد یک ساله این نهاد در استان پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز