سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین:

مدیران دستگاه های اجرایی در کشیک های نوروزی حضور فعال داشته باشند

۱۳۹۴/۱۲/۱۷ - ۰۹:۳۸:۴۸
کد خبر: ۳۸۱۷۰۸
مدیران دستگاه های اجرایی در کشیک های نوروزی حضور فعال داشته باشند
گروسی: با تمهیدات فراهم شده و بسیج همه امکانات راهداری، جمعیت هلال احمر، پلیس راه و نیروی انتظامی و اورژانس استان قزوین آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، رضا گروسی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران و طرح سفرهای نوروزی سال ۹۵ اظهارکرد: طرح نوروزی از ۲۰ اسفند ماه آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد یافت و با آماده باش کامل دستگاه های خدمات رسان امیدواریم میزبانی خوبی از مسافران صورت گیرد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان تصریح کرد: فعال شدن همه دستگاههای اجرایی و حضور مدیران در محل کار در ایام نوروز الزامی است تا بتوانیم میزبان خوبی برای مسافران نوروزی باشیم.

وی بیان کرد: در ماه گذشته بازدیدهایی از پایگاه های امداد و نجات هلال احمر و اورژانس انجام دادیم و در این بازدید میدانی از مراکز خدمات رسان و پایگاه های نوروزی همه نیازها و نواقص را شناسایی کرده ایم تا بتوانیم در ایام نوروز بهترین خدمات را به گردشگران و مسافران ارائه کنیم.

گروسی عنوان کرد: تسطیح ورودی اورژانس در منطقه کوهین و آقابابا در دست اقدام است و اورژانس آوج نیز باید مسیر دسترسی داشته باشد و برای ایجاد بستری امن و ایمن با همکاری همه دستگاه ها اقدام کرده ایم که در این راستا راه اندازی جایگاه سوخت سیار توسط شرکت نفت در برخی مسیرهای پرتردد به ویژه محور قزوین به رشت الزامی است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان در مجموع با ۵۰تیم امدادی، ۳۰دستگاه آمبولانس، ۱۵ست نجات، ۱موتور آمبولانس و ۱۵۰نیروی آموزش دیده با یک بالگرد در طرح نوروزی مشارکت می کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بیان کرد: ۳۰۰راهدار در قالب ۴۰تیم در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده و خدمات لازم را ارائه می کنند.

گروسی خاطرنشان کرد: اورژانس استان هم با ۲۶تیم جاده ای و ۱۰تیم شهری در مناطق پرتردد مانند آبیک، شامی شاپ، آراسنجن، هفت تیم سلامت در سطح جاده ها مستقر می شود و اتوبوس هوایی نیز در خدمت مسافران خواهد بود.

وی در ادامه افزود: نیروی انتظامی و پلیس راه نیز در مجموع با ۱۷۹گشت خودرویی، ۶۲گشت موتوری، ۲۷۰نفر نیروی پلیس و استقرار ۴۶کانکس در مسیرهای جاده ای در خدمت مردم خواهند بود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بیان کرد: مساجد، مدارس و مجتمع های بین راهی هم تجهیز و ساماندهی شده تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه در خدمت مردم باشند که در این راستا در محور قزوین به رشت چند مدرسه دیگر به طور ویژه پیش بینی خواهیم کرد.

گروسی گفت: سعی کردیم هماهنگی لازم را بین دستگاه های اصلی حوزه مدیریت بحران و امداد و نجات داشته باشیم تا برای رفع نقایص موجود در سیستم مدیریت بحران اقدام کنند.

وی در ادامه بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی لازم است در استان حضور یافته و افراد کشیک هم با اختیار تمام باید قادر به پاسخگویی به نیازها باشند و قدرت تصمیم گیری در محل را داشته باشند، تا در شرایط بحرانی بدون فوت وقت بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و اجرایی کنند.

گروسی افزود: از اهداف برگزاری چنین جلساتی ایجاد بستر ایمن برای خدمات رسانی به مردم در ایام نوروز و کاهش زمان خدمات رسانی به آنان است که این امر با مدیریت دقیق محقق می شود.

وی در پایان بیان کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی استان قزوین در ایام تعطیلات نوروزی میزبان هموطنان و گردشگرانی هستند که به ما افتخار دادند این استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند بنابراین مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی در این مدت نباید استان قزوین را ترک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز