گفت و گو با فعال اجتماعی سیستان:

فرصت هایی برای آبادنی منطقه سیستان

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۱۴:۵۱:۴۴
کد خبر: ۳۸۲۳۶۲
فرصت هایی برای آبادنی  منطقه سیستان
فعال اجتماعی منطقه سیستان در گفت و گو با خبرنگار برنا در زابل اظهار داشت: شرایط استراتژیک سیستان از نظر موقعیت جغرافیایی و منابع نشان از شهری با شرایط عالی به جهت پیشرفت و آبادانی دارد که توجه به آن ها می تواند باعث شکوفایی و تغییر شرایط بحرانی شده و تبدیل به شهری با شاخص های عالی در تمام زمینه ها شود.

وی با اشاره به بحث گردشگری منطقه سیستان گفت: اقتصاد اکثر کشورهای دنیا بر اساس توریسم و گردشگری استوار هست درآمدی سرشار با کمترین سرمایه گذاری درامدی که می تواند سیستان را متحول کند.

احمد غفران بیان کرد: سهم سیستان از درآمد 700 میلیون دلار ایران چقدر هست؟سیستان به لحاظ تاریخی و آثار باستانی از برترین مناطق دنیاست و با کمی توجه و ایجاد شرایط و معرفی اماکن باستانی مثل شهر سوخته،دهانه غلامان،کوه خواجه و...به جهان و سایر نقاط ایران می توان سیستان را به قطب گردشگری تبدیل کنند.

این فعال اجتماعی به موقعیت مرز اشاره کرد و ادامه داد: نکته ی بعدی شرایط مرزی سیستان و استفاده از امنیت پایدار و موقعیت خاص سیستان برای تجارت با کشورهای همسایه هست و با تصویب و ایجاد منطقه آزاد تجاری و ساخت زیرساخت های موجود و ایجاد کریدور هند،چابهار،سیستان،افغانستان،چین به مسیری امن،کوتاه و پویا برای تجارت تبدیل خواهد شد.

وی با انرژی های نو اشاره ،اذعان کرد: استفاده از شرایط جوی و اقلیمی سیستان به جهت تولید انرژی های پاک و صادرات آن به کشور همسایه که شدیدا نیازمند آن است ،بوده و سیستان با بادهای مداوم و همیشگی بهترین نقطه ی ایران برای تولید برق با توربین های بادی است.

غفران  اضافه کرد: با جذب سرمایه گذار یا سرمایه گذاری دولت در این زمینه قابلیت تولید برق منطقه و حتی برق قسمت بزرگی از ایران و افغانستان را دارد، ضمن این که سیستان یکی از آفتابی ترین نقاط دنیاست و توجه به تولید انرژی توسط سیسمتهای جدید خورشیدی هم باید مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: معادن و ذخایر غنی سیستان از جمله آنتیموان،طلا،مس،روی،سرب،آهن و...است که با فراهم آوردن شرایط استخراج و بهره برداری از آنها شاهد تحولی در منطقه خواهیم بود. 

احمد غفران اظهار کرد: موقعیت ویژه ی سیستان به لحاظ محصولات کشاورزی و دامی است که این مورد با توجه به محصولات خاص و متنوع و با کیفیت منطقه باید رونق بیشتر یافته و با افزایش تولیدات محلی و سنتی همراه و با شناسایی بازارهای هدف داخل و خارج موجبات گسترش و صادرات تولیدات فراهم آید.

وی افزود: با توجه به موارد عنوان شده و هزاران مورد دیگر و شرایط خاص سیستان باید با استفاده از ظرفیت های منطقه شرایط خروج از بحران و حرکت به سوی پیشرفت فراهم سود.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: نگاه ویژه ی دولت تدبیر و امید به سیستان با اجرای برنامه و طرحهای بلند مدت و انتخاب متفاوت مردم در هفتم اسفند و توجه به خواست عمومی برای تغییر،دولتمردان و نمایندگان با تلاش دوچندان و هماهنگی شرایط این تغییر و موجبات آبادانی سیستان را فراهم آورند.

سیستان شامل پنج شهرستان شامل زابل ، زهک ، هیرمند ، هامون و نیمروز است و در شمال استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز