گردشگری لرستان وحلقه مفقوده ای بنام حمایت

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۱۵:۳۰:۰۵
کد خبر: ۳۸۲۳۹۱
گردشگری لرستان وحلقه مفقوده ای بنام حمایت
یکی دیگر از مشکلات موجود گردشگری لرستان نیمه‌تمام ماندن زیرساخت‌های در حال ساخت بخش گردشگری به دلایلی چون فرهنگ، سیاست‌ها و ساختار غلط اقتصادی است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،به هر فردی که به عناوین مختلفی چون فرهنگی، تجاری، اقتصادی و توریستی به مدت 24 ساعت درشهری یا مکان دیگری حضور داشته باشد، گردشگر اطلاق می‌شود.
محدود بودن زمان گردشگری اکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت گردشگری در کشورمان محسوب می‌شود. به نحوی که پیک سفر در کشور از 25 اسفندماه تا 15 فرودین ماه و اواخر شهریورماه خواهد بود.
استان لرستان با وجود همه ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف گردشگری دارد، نتوانسته در زمینه جذب و ماندگاری گردشگر جایگاه مطلوبی در کشور داشته باشد.
 به عنوان نمونه یکی از عوامل بروز چنین مشکلی، دعوت‌کننده نبودن مسیرهای سفر در بدو ورود به شهرهای استان است، به نحوی که مسافران مسیر سفر خود را اغلب از جاده‌های کمربندی انتخاب می‌کنند.
این در حالی است که اگر مسیر ورودی به شهرها جذابیت و دعوت‌کنندگی لازم را داشته باشد، می‌تواند زمینه را برای ورود گردشگران به داخل شهرهای استان و ماندگاری آن‌ها فراهم کند.
یکی دیگر از مشکلات موجود گردشگری لرستان نیمه‌تمام ماندن زیرساخت‌های در حال ساخت بخش گردشگری به دلایلی چون فرهنگ، سیاست‌ها و ساختار غلط اقتصادی است.
 به عنوان نمونه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری خود را قرار دادن پول‌ها و سرمایه‌های خود در بانک‌ها می‌دانند، چرا که می‌توانند بدون کمترین مشکل، بیشترین سود را به دست آورند.
این در حالی است که به ‌هیچ‌ عنوان سودی که صنایع مختلف مانند گردشگری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد به‌ اندازه سود سپرده بانک‌ها نخواهد بود.
 به همین دلیل باید چاره‌ای برای حل این معضل و ترغیب سرمایه‌گذاران برای حضور در بخش گردشگری لرستان پیدا کرد.
یکی دیگر از مشکلات موجود در صنعت گردشگری لرستان  ناتوانی شهرداری‌ها برای توسعه همه‌جانبه شهرهاست، به نحوی که شهرداری‌های استان با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
به همین دلیل به نظر می‌رسد باید اعتبارات مناسبی در اختیار مدیران شهری قرار داد که نگاه توسعه‌ای برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری داشته باشند.
استان لرستان جاذبه‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف دارد، به‌ بیان ‌دیگر فضا برای ورود علاقه‌مندان به هر نوع گردشگری مانند گردشگری فرهنگی، دینی، طبیعی، ژئوتوریسم و تاریخی فراهم است، اما نتوانسته‌ایم که سهم قابل قبولی در میان این حجم عظیم گردشگر در کشور داشته باشیم.
برای تبدیل‌شدن لرستان به مقصد گردشگری بایداتاق فکری با حضور همه کارشناسان، فعالان، اداره‌ها و سازمان‌های مرتبط با این حوزه در استان تشکیل‌شود و تصمیم‌های اتخاذشده بر اساس نگاه کارشناسی باشد.
گام‌هایی برای توسعه گردشگری در استان برداشته شده است، اما با توجه به کاستی‌های موجود، انتظار می‌رود که سازمان‌های مربوطه از حداکثر توان خود برای استفاده از این ظرفیت بالقوه استفاده کنند.
با توجه به اینکه بیشتر گردشگران به دنبال مکان‌های بکر و تازه‌ای هستند، استان لرستان می‌تواند یکی از مقاصد اصلی گردشگران در آینده نه‌چندان دور باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز