امام جمعه پلدختر:

حضرت زهرا (س) نمادکامل دفاع از ولایت و امامت بود

۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۰۸:۰۴:۳۵
کد خبر: ۳۸۳۳۳۸
حضرت زهرا (س) نمادکامل  دفاع از ولایت و امامت بود
امام جمعه پلدختر گفت: حضرت زهرا (س) نمادکامل دفاع از ولایت و امامت بود و در این راه به شهادت رسیدند .

به گزارش خبرنگار برنا در پلدختر ، حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز جمعه پلدختر با تسلیت سالروز شهادت بانوی دو عالم افزود:حضرت زهرا (س) نقش مهمی را دفاع از ولایت بر عهده داشت و همه باید درس ولایتمداری و دفاع از حریم ولایت را از زندگی این بانوی بزرگوار اسلام بیاموزیم .

وی با بیان این که دفاع از ولایت دستاورد عظیم عمر کوتاه حضرت زهرا (س) بود گفت: حضرت زهرا (س) در نزد پیامبر جایگاه و منزلت ویژه ای داشتند اما متاسفانه بعد از وفات ایشان توسط برخی نادیده گرفته شد و این بانوی بزرگوار به دلیل مدافع ولایت بودن و از روی بغض برخی افراد کوردل به شهادت رسیدند .

وی با بیان این که حضرت زهرا (س) در مقابل کسانی که اصول اسلام و ولایت را نشانه رفته بودند ایستاد  افزود: دشمنان باید بدانند که مردم همیشه در صحنه هستند و تا پای جان در راه دفاع از حریم ولایت ایستاده اند .

خطیب نماز جمعه پلدختربه فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز 22 اسفند ماه 1358 اشاره کرد و گفت: شهادت زیباترین و بهترین نوع مرگ است که حیات جاودان را به دنبال دارد و شهیدان قهرمانان جامعه هستند و شهادت روشن ترین و پرفروغ ترین چراغ زندگی انسان ها است .

وی با بیان این که شهیدان مشعل فروزان هدایت بشر هستند افزود: امروز ملت ایران هر چه دارند و امنیتی که  در جامعه حاکم است  از برکت جانفشانی ها ، رشادت ها ، ایثار و اهدای خون شهدا است .

حجت الاسلام بر کمک به مستمندان در آستانه سال نو تاکید کرد و افزود: اسلام ما را به کمک برای مسلمانان و مستمندان دستور داده و امروز بعضی از افراد جامعه حتی قدرت درخواست کمک را هم ندارند که باید بیشتر به فکر آنها باشیم.

وی به 23 اسفند 63 اشاره کرد و گفت: در این روز هنگام ایراد خطبه های نماز جمعه توسط خطیب شجاع و انقلابی حضرت امام خامنه ای ، بمبی در جمع نمازگزاران منفجر شد و خطیب جمعه با صلابت و شجاعت به سخنانش ادامه دادند با این که عده ای شهید و مجروح شدند اما فریاد الله اکبر نمازگزاران فضای دانشگاه را پر کرد .

امام جمعه پلدختر به وفات آیت الله واعظ طبسی اشاره کرد و ضمن تسلیت این عالم ربانی گفت: آیت الله طبسی یکی از یاران وفادار امام خمینی (ره) بودند و خدمات بسیار ارزنده ای را در پیروزی انقلاب اسلامی انجام دادند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز