برگزیده کنگره شعر اهل بیت (ع) ؛

نقش ادبیات در وفاق شیعه و سنی

۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۵:۵۲:۴۹
کد خبر: ۳۸۳۶۰۵
نقش ادبیات در وفاق شیعه و سنی
برگزیده کنگره شعر اهل بیت (ع) گفت: مقام معظم رهبری همواره بر حفظ وحدت و نزدیکی هر چه بیشتر برادران اهل تسنن و شیعه تاکید داشته اند.

 الهه بیات مختاری در گفتگو با خبرنگار برنا از مشهد درحاشیه برگزاری آیین اختتامیه کنگره شعر اهل بیت (ع)  با بیان این مطلب گفت: تاثیر برگزاری کنگره هایی با این موضوعیت در تقویت وفاق بین شیعه و اهل سنت بر کسی پوشیده نیست، خصوصا در عرصه ی ادبیات که با روح و روان و احساس انسان ها سر و کار دارد و می تواند نسبت به زمینه های دیگر نقش پر رنگ تری از خود به جا بگذارد.

وی افزود: خوشبختانه در کشور ما از این قبیل همایش و برنامه ها توسط سازمان های مختلف زیاد برگزار می شود که این موضوع از لحاظ ظاهری هم  اقدام موثری است در این راه که طبیعتا سخت بوده و با فراز و نشیب های فراوانی همراه است .

برگزیده شعر اهل بیت (ع) همچنین در خصوص شخصیت مرحوم آیت الله واعظ طبسی با اشاره به شخصیت تاثیر گذار ایشان در عرصه های مختلف گفت: امروز نه تنها مردم خراسان بلکه سرتاسر ایران با شخصیت تولیت آستان قدس رضوی آشنا بوده و به حضور پر رنگ ایشان در زمینه های مختلف آگاه هستند.

گفتنی است نخستین کنگره شعر اهل بیت (ع) با موضوع " اهل بیت در بیان شاعران شیعه و اهل سنت " با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، سازمان تبلیغات، موسسه آفرینش های آستان قدس، صداو سیما، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، کانون مداحان و شاعران آیینی خراسان، انجمن ادبی رضوان، روزنامه قدس و شهرآرا با حضور جمعی از شاعران شیعه و اهل سنت برگزار و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز