حجت الاسلام جوانبخت مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی

۱۸۹ موقوفه جدید در سال ۹۴ در آذربایجان غربی صورت گرفته است

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۱۵:۴۵:۵۹
کد خبر: ۳۸۴۸۴۹
۱۸۹ موقوفه جدید در سال ۹۴ در آذربایجان غربی صورت گرفته است
حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی گفت : در سال 1394 189 موقوفه جدید در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،حجت الاسلام ناصر جوانبخت در نشست خبری با محوریت طرح آرامش بهاری، ضمن تبریک فرارسیدن عید باستانی نوروز، گفت: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب باید عید نوروز هم از لحاظ باستانی و هم دینی مذهبی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امامزاگان و بقاع متبرکه ای که در مسیر جاده ها قرار دادند، به لحاظ توسعه گردشگری مذهبی در ایام تعطیلات نوروز بسیار حائز اهمیت است، بر همین اساس اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در این اماکن مقدس برنامه ریزی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری برای ششمین سال متوالی، همزمان با تعطیلات نوروز در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود .

جوانبخت گفت : مراسم تحویل سال نو و برپایی سفره هفت سین در آستان مقدس امامزادگان وبقاع متبرکه از مهم ترین برنامه طرح آرامش بهاری است که در 11 بقعه متبرکه شاخص استان در شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، چایپاره و میاندوآب برگزار می شود .

وی با اشاره به اقبال عمومی برای حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه در لحظه تحویل سال نو افزود: سال گذشته 59 میلیون نفر بار زائر از امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در طول اجرای طرح آرامش بهاری بازدید کردند که سهم بقاع متبرکه آذربایجان غربی 25هزار نفر بار زائر بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی در ادامه به برپایی غرفه های همه واقف باشیم اشاره کرد و تصریح کرد: این غرفه ها با حضور مشاوران حقوقی و ثبتی در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری دایر می شود.

جوانبخت گفت : خوشبختانه امسال با انجام اقدامات تبلیغی و ترویجی شاهد ثبت 189 موقوفه جدید در شهرستان های مختف استان بودیم که بیش از برنامه ابلاغی سازمان است.

وی از اسکان زائران نوروزی خبر داد و افزود: علاوه بر وجود زائر سراهای موقت در جوار امامزادگان غریب حسن، محمد و ابراهیم ارومیه و همچنین تکیه حمزیان چایپاره، بر اساس رایزنی های انجام شده با هلال احمر، چادرهای اسکان موقت در جوار امامزاده غریب حسن برای بهره مندی عموم دایر می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ازاقامه نماز جماعت با حضور روحانیون مستقر خبر داد و تصریح کرد: مساجدی نیز به صورت شبانه روزی دایر خواهد بود که لیست آنها با نصب بنر در ورودی شهرها به اطلاع مسافران و زائران نوروزی می رسد.

جوانبخت با اشاره به برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم گفت : بیش از 28 هزار نفر در آذربایجان غربی در چهار سال گذشته در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت داشتند و امسال هم 15هزار و 410 نفر در این کلاس ها نام نویسی کرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز