در ورودی غرب تهران انجام شد؛

احداث ورودی جدید بوستان حضرت خدیجه (س)

۱۳۹۵/۰۱/۱۴ - ۱۰:۰۸:۲۵
کد خبر: ۳۸۷۳۲۱
احداث ورودی جدید بوستان حضرت خدیجه (س)
دکتر جمال بافرانی شهردار گفت، به منظور تسهیل در استفاده از بوستان حضرت خدیجه (س) ، دسترسی جدیدی از بزرگراه شهید فهمیده به بوستان حضرت خدیجه (س) احداث شد .

به گزارش خبر گزاری برنا در غرب تهران ، دکتر جمال بافرانی ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت : بوستان حضرت خدیجه (س) در حاشیه جنوبی بزرگراه شهید فهمیده بعد از وردآورد و در مسیر ورودی به شهر تهران قرار گرفته است و دارای امکانات مذهبی و رفاهی مطلوبی می باشد که با توجه به موقعیت و تسهیلات آن ، جهت خدمت رسانی به وسایل نقلیه و سرنشینان عبوری از بزرگراه تهران – کرج ، علی الخصوص مسافران  در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به نامناسب بودن دسترسی موجود از نظر هندسی و ایمنی به منظور بهسازی و ایجاد تسهیلات پارکینگ و سهولت دسترسی به بوستان در اواخر سال گذشته، تصمیم به احداث مسیر ورودی جدید با در نظر گرفتن استانداردهای فنی و مهندسی گرفته شد که پس از طراحی و تصویب طرح با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، عملیات عمرانی و اجرای طرح، توسط شهرداری منطقه شروع و در ابتدای سال جاری بهره برداری از آن آغاز گردید.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه شامل احداث 550 متر طول مسیر به عرض 9 متر و پارکینگ همسطح با ظرفیت حدود 400 دستگاه سواری در حاشیه آن می باشد که با نصب تجهیزات و علائم مورد نیاز همراه با روشنایی مسیر، با تلاش شبانه روزی معاونت های اجرایی منطقه ( فنی و عمرانی– زیست محیطی و امور شهری– حمل و نقل و ترافیک ) اجرا گردیده است. اهم فعالیت های عمرانی شامل 7000 متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی و اجرای 5000 مترمربع بستر، اساس و آسفالت بوده رفع معارضین و تاسیسات تجهیزات روشنایی و تابلوهای ترافیکی و راهنمای مسیر و اقدامات توسعه فضای سبز در اطراف آن مجموعا بالغ بر بیست میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

دکتر بافرانی در پایان افزود : از جمله نکات مهمی که موجب گردید این دسترسی در ایام تعطیلات نوروز برای بوستان مذکور احداث شود، برپایی ایستگاه استقبال و بدرقه مسافران نوروزی است که شامل غرفه های متنوعی نظیر نسیم بهشت، اطلاع رسانی گردشگری، مدیریت پسماند، سلامت، چای خانه سنتی، دایره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی و ... است که در حال خدمت رسانی  هر چه بیشتر به مسافران و گردشگران پایتخت و بهره مندی شهروندان این منطقه است.

لازم به ذکر است، احداث ورودی جدید بوستان حضرت خدیجه (س) می تواند استفاده شهروندان و ساکنین منطقه علی الخصوص محله وردآورد را از امکانات این بوستان تسهیل نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز